Alisa58 Ben kendi yaptıklarımı yazayım belki fikir olur. Uyku rutini oluşturdum ama banyo yapmak, kitap okumak veya oyun oynamak değil. Bu arada kitabını gün içinde okuyoruz. 😅 uyku saati geldi hadi babaya iyi geceler diyelim, öpelim gibi. İlk zamanlar bak bu senin yatağın burada yatacaksın annecim diyerek yatırıp yatağına başında bekledim. Kalkmaya çalıştığında uyku saati diyerek asla taviz vermeden tekrar yatırdım. Kucağıma almadım. Daha sonra yanında durdukça kalkmak istediğini ve uykuya direndiğini fark ettim. Uyku saatlerinde yatağına yatırıp, odaya ışık girecek şekilde kapıyı aralık bırakıp çıktım odadan. Ağladığında sadece bir defa yanına gidip uyku saati diyerek yatırıp tekrar çıktım. Daha sonra ağlasa da girmedim. İlk zamanlar bir süre ağlıyor ve uykuya geçiyordu. Daha sonra oyun oynamaya başladı beşiğinde ve öyle uykuya geçmeye başladı. Şimdi bazen direk uyuyor bazen yine oynayarak geçiyor. Ağlama işi ilk 1 hafta oluyor. Şu an 18 aylık . Kendi kendine uyumaya başladığından beri uyku saatleri uzadı. Gece beslenmesini kestim. Sadece susarsa uyanıyor. Su içip uyumaya devam ediyor. Çocuk gelişimi uzmanı 2 arkadaşıma da yöntemimden bahsettim. Bir sorun görmediler. 👌 Biz de eşimle birbirimize vakit ayırmaya başladık. Şu an uykusu gelince beni elimden tutup odaya götürüyor uyku diyerek. Biraz azimli ve kararlı davranmak şart. Anne yüreği evet ama uyku bebeğimiz için çok önemli. Bir anne olarak bunu da düşünmeliyiz sonuçta. 👌