Alyahumadmr Kolik bebek damla ile ilaçla düzelecek bir durum değil. Bazı bebekler ilk 3 aylık dünyaya adapte olmayı daha hassas yaşar kendini sakinleştirmeyi bilmez bu da bağırsaklarına vs yansır. Yani siz gaz diyip onu komple çözemezsinz sadece semptomları azaltırsınız.
Acilen Mahallenin En Mutlu Bebeği kitaıbı okumanızı öneririm. Kitap baştan sonra bunu ele alıyor ve çözümler sunuyor.
Bebekler ilk 3 aya kadar anne rahmini arar bu yüzden sürekli anne rahmini taklit ederek sakinleştirmeniz lazım.Peki nedir bunlar?
Sallama,sallandırma.. Çünkü anne karnında siz hareket ettikçe o sallana sallana uyurdu bir anda karanlık bir kuyuya atılmuş gibi hissediyoe suan kendini ve kolikler sessiz ortamda durmak istemez,.
Beyaz gürültü denilen anne karnını seslerini uyurken mutlaka açınız.
Youtube da Buzuki Orhan’ın kolik diye albümü var evde arka planda hep onu açın.
Uyurken mutlaka kundakların kollarını sarın,bebekler sarmalandıkça anne karnı gibi huzurlu hisseder. Kındaklanmak istemeyen ellerini havaya kaldırmak isteyen bebek en cok kendini kontrol edemeyen ve kundaklanmaya en cok ihtiyaç duyan bebeklerdir.
Tentene temas bol bol yapmanız lazm üstünüzü çıkarın çıplak şekilde sürekli sarılın,sizin teniniz,kalp atışınız bile onu güvende hissettirecektir.
Bebeğiniz ağladıgında battaniyede vs sallayabilirsiniz saç kurutma mak açabilirsinz mutfakta aspiratörü açıp orada kucagınızda sallanabilirsiniz.
gün içinde de enerjisini attırın yüzüstü egzersiz bu konuda coo iyi gelecektir başta zorlansa da zamanla kasları güçlenir bu da ileride cok işinize yarayacak,
yatarken mutlaka yan yatırın düz sırtüstü şekilde ayagının altından yer kayıyor gibi hisseder ve uykuya direnir,direndikçe daha da huysuzlaşır.
Dünyada bazı ülkelerde kadınlar bebeklerini ilk 3 ay kucaklarında taşırlar smdiki kanguru,sling vs ile. ve o toplumlarda koliklik görülmezmiş, Yani ihtiyacı olan tek sey annesi ve güven duygusu👍
3-4. aya girince dünyaya adapte olmuştur ve bunlardan eser kalmayacaktır 😍