EbruElif Neleri denediniz bilmiyorum tabi ama benim yontemlerimi yazmak istedim, belki isinize yarar. 6 aylikken basladik, su an 13 aylik. Ciddi anlamda bir beslenme sorunu yasamadik simdiye kadar.
- Ara ogun bile olsa, sadece mama sandalyesinde ve sofrada yemek yediriyorum.
- Mumkun oldugunca birlikte yemek yiyoruz. Kahvalti kesin birlikte, ogle ve aksamlari da bize uyuyorsa birlikte yemeye calisiyoruz.
- Zorlama, bagirma vs tarzi seyler direkt ters tepiyor. Bir ogunu kurtaracagim diye birkac gun yedirmekte zorlandigim oldu bu yuzden. O yuzden bunlar kesinlikle yok. Yemiyorsa sarki, tekerleme soyleyerek deniyorum. Yine yemiyorsa biraz bekliyorum, sonra tekrar deniyorum. Hala yemiyorsa, kendi yemesine izin veriyorum. O yemeye calisirken ben de bir yandan yedirmeyi deniyorum ama tabi zorlamadan, isterse.
- Anladigim kadariyla siz de telefon, tablet vs ile yedirmiyorsunuz. Ben de buna dikkat ediyorum. Az yese de yemek yediginin bilincinde olarak, yemekten zevk alarak, kendi istedigi kadar yemesini onemsiyorum.
- Yemek yedirirken onune cok fazla dikkat dagitici oyuncak vs koymuyorum. Etrafta da dikkatini dagitacak bir sey olmamasina dikkat ediyorum.
- Ogun aralarinin en az 2.5 - 3 saat olmasina dikkat ediyorum. O arada su haric baska bir sey vermiyorum.
- Kasik-catala agzini kilitliyorsa elimle yedirmeyi deniyorum. Genelde ise yariyor.
- Ben “yemeyecek” diye gerginsem, gercekten de yemiyor. Cunku boyle zamanlarda farkinda olmadan zorluyorum veya sesim yukselebiliyor. O yuzden mumkun oldugunca rahat olmaya, “yemezse sonra yer” seklinde kafamin rahat olmasina calisiyorum.
Bir yontemin ise yaramasi aksamdan sabaha olmuyor tabi. Biraz sabir gerekiyor. Bebeginiz artik bireysellesmeye basladigi zamablarina gelmis. O yuzden kendi istediginin olmasi icin cabalayacaktir. Inatlasmak hic ise yaramadigi gibi asiri ters tepiyor. Cok zor ama tek cozum sabir, sukunet, ipleri bebenin eline vermek :)