melissaaa taze fasulyeyi ben domates püresiyle ( yaz domatesiyle yaptıgım) az pişirip soğuyunca buzdolabı poşetleriyle kaldırıyorum. Bir de kaynar suya atıp rengi koyu yeşilken buzlu suya atıyorum hemen süzgeçten geçirip soguduktan sonra yine buzdolabı poşetlerine kaldırıyorum. Patlıcan hiç koymadım. Lohusayken ıspanak çok iyi geliyor, tavsiyem güzelce yıkayıp dondurmanız ya da donuk almanız, yemeklerde çok pratik oluyor kıymalı bol havuçlu ıspanak yemeği süt için çok faydalı. Bir de yeni kavanoz kapağı alıp (sıkıntı yaratmaması açısından) yemek ve çorbalarınızı hazırlayıp konserve usülü kaynar durumdayken kapatırsanız soguduktan sonra buzdolabında ilk haftalarınız için yemekleriniz de hazır olmuş olur. Sulu köfte yemeği seviyorsanız köftelerini hazırlayıp koyabilirsiniz buzluğa.