FatmaSeker_65 Her gün aynı saatte ağlayan veya ağlamasa da huysuzlanan bebeller kolik olarak adlandırılır, Her ne kadar bunun sebebi gaz denilse de esas sebebinin doğumdan sonraki yenidoğanlık sürecinde ( 0-3 ay) anne karnını her bebegin aradıgı gibi bazı bebeklerim daha hassas olmasıdır. Dilediğiniz kadwr gaz ilacı kullanın sorun sadece hafifler ama 3-4 aylkk olmadan tamamiyle düzelmez.
Mahallenin En Mutlu Bebeği kitabını okumanızı tavsiye ederim.
Kolik bebekleri en cok sakinleştiren şey kundaklamaktır, Kundaklamak,sallamak,şşşşt şişitt sesleri,aspiratör sesi saç kurutma makinası sesi
ona anne karnını hatırlatıp dünyaya adapte olmasını kolaylaştıracaktır.