kirpikuclari merhaba, öncelikle benim de 10 aylık kızım süt ve çoklu besin alerjisi olan bir bebek, geçen hafta biz de doktorumuzla beslenme merdivenine uygun olarak diyetimizi açmaya başladık. Ben sütüm olmadığı içşn mama ile besliyorum bu arada, doktorumuz da şu şekilde bir plan çizdi :
İlk hafta 1 çay bardağı süt ile krk kurabiye yapımı ile tattırmaya başlama, bir sorun çıkmazsa peynir yapımı ve peyniri de fırınlanmış olarak tattırma süreci (poaça veya peynir patates mücveri yapmıştım ben)
Daha sonra az miktarda yoğurt çorbası yapıp deneme süreci (birkaç kaşığı geçmeyecek şekilde)
En son olarak bu süreçlerde bir tepkime olmazsa mercimek tanesi kadar direkt peynir veya 1 tatlı kaşığı yoğurt ile devam etmeye karar verdik. Tabi bunları denerken 3 gün kuralına da dikkat. Alerji doktorumdan çok memnunum. Biraz uzun bi süreç ama dikkatli olmak lazım, vücudu alıştıra alıştıra vermek gerek. Bu arada bilginiz olsun süt alerjisi bebekler içğn kızamık aşısı riskli olmaktadır. 1 yaş öncesi yaptırılmamalı. Doktorunuza bunu da sorun lütfen çünkü çoğu annenin (doktorlar tarafından bilgilrndirme yapılmadığı için!!!) bilgisi yok.