Midyecik İyi akşamlar, bebeğim (4 Aylık) hipp bebek sütü ile besleniyor. Doktorumuz ek gıdaya geçirdi meyve ve yoğurt gibi. (Yoğurt sevmedi) Elma, muz gibi meyvelerde sıkıntı yok😊 Avakado da önerdi, Bu meyveyi nasıl tüketebiliriz?
MuhammedAmine Midyecik 4 aylık bebek için çok erken . 4 aylık bebeğin ek gıda da almaması gerekiyor ama doktorunuz öyle dediyse öyledir . Avakado 8. Ayda başlamıştık doktorumuzun tavsiyesi ile
Deletedmom245 Midyecik 6 aylığız burada bir postta avokadodan bebeği alerji olan bir çok annenin yorumunu okudum yediremedim korkudan aldım öylece duruyor🤦🏻♀️ Napcam bilemedim bende 🤷🏻♀️
Goktug4343 Ayda normal de başlanıyor ama doktor başlayın dediyse çok ermişi çatal ile ezip verebilirsiniz zaten sadece tadım yapacak çay kaşığı en fazla
yasmina Sevdiği meyvelerle karıştırabilirsiniz, yoğurda katabilirsiniz, azıcık pekmezle lezzetlendirip verebilirsiniz 👍🏻
ilknurgoksu Deletedmom245 3 gün kuralı ile verebilirsin aslında alerjen olarak çok düşük bir meyve diğer tadımlıklarda alerji oldu mu ?
YK_ Midyecik tam olgunlaşmış alıp veya evde olgunlastirip çatalla ezip verebilirsin cnm tadı biraz tatsız başka kelime bulamadım 😅o yüzden başka bir meyveyle karıştırıp ver sevmezse
Bsrylmz Midyecik bizim doktorumuz 8.ay da başlatı ve şöyke demişti; bu tamamen doktor tercihi ama avokado bizim ülkemizde yetişen ve bizlerin çok bildiği tükettiği bir meyve yada sebze değil (patates/soğam gibi)tropikal oyüzden bebeklerde ki etkisini çok bilmiyoruz çok besleyici ama 8. Ayı bekleyelim nolur nolmaz demişti
Smyrnaasimrani Midyecik benim kızım 8 aylık ben labne ve olgun avokadoyu karıştırıp ara öğünde veriyorum zaten yumuşacık
ilknurgoksu 4 ay için çok erken 6,8 ay gibi başlanılmalı ama başlamak isterseniz de muz elma yoğurt avokado karıştırıp verebilirsiniz
My_son Midyecik ben ilk once bos verdim tadini farketsin diye sonra kahvalti da yada yogurtla karsitrip verebilirsin ama sana erken bence bekle benim fikrim tabi bu
Miniktosbambuyurken Epey erken başlamışsınız sanırım ama doktorunuz oyle dediyse 🤷🏻♀️ avokadonun dışına bastırdığınızda parmağınız icine gömülecek kadar yumusak olacak bu olgunlasmis ve yemeye hazir demek. Kestikten sonra yiyecegi kadarini kaşıkla kabugundan alip catalla ezerek verebilirsiniz. Ben muzla karistirip veriyordum basta. Tattirmak icin boyle başladım. Yogurda karistirabilirsiniz. Yumurta vermeye kahvalti yapmaya basladigi zaman da ev yapimi labne peyniri yumurta sarısı avokadoyu karistirip verebilirsiniz. Afiyetler olsun ☺️
Deletedmom245 ilknurgoksu aslında alerjik bir bünyemiz yok çok şükür. Ama o postta öyle bir çook anneden aynı yorumu görünce korkmuştum. Doktorumuz da tropikal bir meyve olduğu için alerji oranı yüksektir 7 veya 8. Aya da erteleyebilirsin dedi ama o zaman da yapacaksa yapacak şimdi de yaparsa yapacak 🤷🏻♀️
Deletedmom277 Midyecik Avokado tropikal bir meyvedir. Alerji yapma riski yüksek. Bence 6 aya erteleyin derim verecekseniz de çatalla ezip verebilirsiniz ya muz verdiyseniz muzla karıştırınca şahane oluyor ama yine de sizin yerinizde olsam 6.ayı beklerdim
ilknurgoksu Deletedmom277 gerçekten mi ? Bizde ek gıdaya başlarken doktorum patates havuç avokado gibi besinlerden başlamamızı bunların alerjik oranlarının düşük olduğunu söylemişti o yüzden detaylı araştırma yapmamıştım çok şükür alerjimiz olmadı ama şaşırdım 🦋
Canimincani Midyecik evet daha çok erken. Bence tekndoktorum sözüyle hareket etmeyin. Genelde 6. Ayda ek gıda öneriliyor ve ilk verilen besinler patates, havuç, kabak. Meyve daha sonra veriliyor. Meyve tatlı olduğundan sebze yemek istemiyor çocuklar.