Üzümlü kurabiye yapıyorum ben herkes bayılıyor. Hazır gibi aynı. Kıtır kıtır ağızda dağılıyor.
1 paket oda sıcaklığında margarin
yarım çay bardağı toz şeker (ben az şekerli sevdiğim için yarım koyuyorum. Dilerseniz 1 çay bardağı koyabilirsiniz)
1 yumurta beyazı (sarısı üzeri için)
1 paket kabartma toz
1 paket vanilin
1 su bardağı kuru üzüm
ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un
(margarin tadı bastırılsın derseniz çok az limon suyu ekleyebilirsiniz. Ben eklemedim hiç)
Margarinle şekeri iyice yoğuruyorsunuz. Ardından yumurta akı ekleyip yoğurmaya devam ediyorsunuz. Kabartma tozu vanilin ve kuru üzümü ekliyorsunuz. Biraz daha yoğurup kontrollü bir şekilde unu ekliyorsunuz. Sonra istediğiniz şekli verebilirsiniz ama ben tezgah üzerinde kalın uzun bir sopa gibi yapıyorum hamuru. Sonra hafif eğik kesiyorum şu şekil / /
üzerine yumurta sarısı sürüp çatalla yol yapıyorum . 180 derece fırında hemencecik pişiyor üstü kızarınca fırını kapatıp biraz dinlendiriyorum içini çekmesi için. Çok lezzetli bir kurabiye oluyor