Esincagan tadım yaparken ilk başta sadece ağız kenarına içerisine değil , dudağın kenarına değdiriyorsunuz , eğer alerjisi varsa zaten kısa sürede belli ediyor kızarıyor. Şöyle örnek vereyim benim kızım 9. Ayının içerisinde bundan önce 4 aylık ve 6 aylıkken doktoru alerjik demişti ama ben hiç diyet yapmadım öyle böyle geçirdi bitti en fazla iki gün sürüyordu alerjik şikayetleri sonrasında da herşeyi yiyebildi. Ben yumurta sarısı , yoğurt gibi başta olmak üzere 6 aya geçen ve yemesi gereken tüm öğünleri böyle böyle deneyip yedirdim. Hiç birinde sıkıntı yaşamadım. Ta kii geçen haftaya kadar. İlk defa domates yedi normalde yemeklerinde vardı ama bi sıkıntı yaşamamıştım. Nasıl olsa büyüdü diye de deneme gereksinimi duymayarak yedirdim ve kızımın yanakları , ensesi kulakları felaket derecede kızardı sanki süt yanığı gibi , belki başka bileydim dedim ama domatesi göğsüne düşürmüştü aynı yer bile kızarmış hemencecik. Böyle belirtiler veriyor alerjisi varsa bir besine. O yüzden deneyerek dudağında görebilirsiniz. Ek olarak bacaklarını çekiyor yazmışsınız başka bir arkadaşa. Yedirdiğiniz bir kaşığın pek bir zararı olacağını düşünmüyorum lakin olmuşda olabilir. Diğer yedirdiğiniz şeylere dikkat edin. Gaz masajları yaparak rahatlatabilirsiniz. Kakasını yaparken zorlanıyor olabilir sonuçta ek gıdaya yeni başlıyor kabız olmuş olabilir. Bunun içinde sabah bebeğiniz uyandığında dün gece den az suda kayısı ıslatıp içerisine zeytinyağı koyup ezip yedirebilir, gün içersinde kayısı , erik, elma ve üzüm hoşafı yapıp içirebilirsiniz , yaptığınız-yedirdiğiniz besinlere az miktarda zeytinyağı ekleyebilirsiniz , kavun alerji riski yüksek bir besin ama deneyerek eğer yoksa ezip uedirebilirsiniz , armut püresi yapıp yedirebilirsiniz. Bunlar kabızlığa iyi gelen şeyler deneyerek yedirebilirsiniz bunları , geçecektir. Geçmiş olsun..