Arkadaşlar son zamanlarda ek gıda için çok sık post açılmaya başladı. Bende kendi tecrübem ve bilgilerim ve doktorumun yönlendirmesiyle kendi sürecimizi anlatıp biraz bilgi vermek istedim.
benim kızım sadece mamayla besleniyodu ve doktorumuz 4. Ayda ek gıda tadımlarına başlayabiliceğimizi söyledi ve başladık. 3 gün kuralıyla ilerledik. İlk gün 1 çay kaşığı yogurt 2. Gün 1 tatlı kaşığı yogurt 3. Gün bir çorba kaşığı yogurt. Sonraki vericeğim gıdayı gene tek basına vermeyi tercih ettim tadını alması için. Kabak verdim mesela 3 gün gene aynı şekilde ama yogurduda unutmaması için biz masada yemek yerken azıcık azıcık verdim. Gıdalar çoğaldıkça karıltırarak vermeye başlayabilirsiniz. Max bir çsy bardağını geçmemeli. Ürünleri karıştırmaya başladıkça zeytinyağı eklemeye başladım kabızlık yaşanmaması için. Ek gıdaya geçince tabi suda vermeye başladım. Biberonla vermeyi tercih ettim içine 50 cc su koydum 2 günde bitirdi böylece ne kadar içtiğinide takip ettim.
ek gıdaya başlama sürecinde bebeklere ara öğün olarak besin veriyosunuz tamamen alışması için. Asıl alması gereken öğün mama veya meme. O yüzden doymuyo bunla endişesine kapılmayın. Sadece tadım bunlar ve alerjik reaksiyon kontrolü gibi bişey
sırasıyla verdiğim gıdalar
• yoğurt
• kabak
• bal kabağı
• havuç ( kabız yapabilir)
• patates
• karnıbahar
• brokoli
• muz
• armut
• elma
• şeftali
şuan aklıma gelen bunlar yardımcı olur diye düşünüyorum ☺️