Mavis89 Anafilaksi düzeyinde ki alerjiler bile geçiyor. Kızımın alerji seviyesi çok çok yüksek. 3. Ve 5. Aylarda kakasında kan gördüm 1 kere. 6 ayda ek gıdayla alerjisinin olduğunu anladım. Anafilaksi geçirmedik az yediği için belki ama büyüdükçe verdiği tepkiler aşırı oldu. Mesela eşimin elinde ki çikolataya dokunmuş eşim farketmemiş. Gözüne sürmüş elini ve gözü komple şişti. Adrenalin iğnesi taşıyoruz biz. Yani doktorunuz kakada mukus kan anafilaksi geçirmesine sebep vermez demesi biraz şaşırtıcı. Ayrıca sadece anafilaksi olmasına gerekte yok bebeğin bağırsak tahribine yol açıyor bu durum. Alerjen gıdadan uzaklaşmadıkça gelişim geriliği başlıyor. Sık sık hastalanmalar , ileri de solunum alerjisine dönüşebiliyor.
Belki sizin bebeğinizin sadece proktokolit alerjisi vardır. Ama bu alerjide diyet gerektiren bir alerji. Bilemiyorum biz 5 ayrı doktora gittik. Hepsi birbirinden apayrı şeyler söyledi ama tek ortak söyledikleri şey diyetti.
sürekli mi mukusu var. Kanlı kaka sürekli mi yapıyor.
bizim çoklu besin alerjimiz var. Süt ve süt ürünleri tavuk eti , yumurta , susam , mercimek , ceviz , fındık ve bir dönem de havuç kabak alerjisi vardı. Kızım bu kadar önemli besinlerden mahrum Olalı tam 17.ayında. Ama çok sağlıklı , gelişimi çok iyi, vitamin değerleri Allah’a şükür çok iyi. Allah tek bir besinde toplamamış şifayı. Kalsiyum mu alamıyor brokoli de var , dana eti mi yiyemiyor kuzu eti daha iyi , yumurta yiyemezse badem yesin sütünü içsin vs vs gibi.
kızım 5.ayına kadar ayda 1 kilonun üstünde aldı. 5 ve 6 ayda kilo alımı birden düştü. O yüzden doktoru alerji teşhisi koyamadı iyi kilo alan bebekti çünkü. 1.5 kilo verdi nerdeyse 6.aydan sonra ama çok güzel toparladık. Yani sütten yumurtadan mahrum kalacak beslenemeyecek diye düşünmeyin. Tabi siz kendi doktorunuzu dinleyin. Benim gittiğim doktorların görüşü bu şekildeydi ☺️