17ay 5günlük kızım. Asla erken uyumuyor. Sabahın köründe daha kaldırsam öğle uykusu yaptırmasam yorsam rutinler yapsam vs her yolu denedim olmadı.
Bugün başladım bu işe kafayı koydum artık bu çocuk 1lerde 2lerde uyumayı bırakmayacak yoksa. Bir anda çok erkene çekmemek için bugün başlangıcı 23.00da yaptım.
Tam 11de bezini değiştirdim sütünü ısıttım ve yatağına koydum. O sütünü içerken ben ona masal okudum. Bi 20dk kadar masal okudum o ise yatakta tepindi🤣
Sonra masal bitti hadi artık uyuyoruz dedim ve ben de yattım, beni görebilsin diye korumalıkları çıkardım.
Bak ben gözlerimi kapatıyorum hadi sen de kapat gözlerini birlikte uyuyalım dedim kendi kendine oyun yaptı gözlerini kapatmayı güldü falan taviz vermedim.
O bir şey söyledikçe yaptıkça, hadi artık şimdi uyuyoruz sabah olduğunda oyun oynarız tekrar şimdi uyku vakti geldi hadi gözlerimizi kapatalım uyuyalım gibi telkinler verdim.
Sonra bir ara babasına seslendi mızırdandı. Tabi ben gelmesin diye tembihlemiştim gelmedi babası.
Döndü döndü döndü yatakta.
Tam 40dk sonra uykuya geçti💪🏻
Uyku eğitimi dedikleri bu mudur?
Eğer buysa ben bu işi ilk günden başardım galiba 😂
Amacım, her gün yarım saat şeklinde uyku saatini geriletmek ve düzene sokmak.
İlk günden bu performansı gösterince kısa sürede düzene girer diye umuyorum, inş.
Daha başka tavsiyeleriniz varsa bilmek isterim, tecrübeliler ya da bu konuda bilgisi olanlar fikirlerinizi bilgilerinizi benimle paylaşabilir misiniz? Yaptığım yanlış bir şey varsa da eleştiriye ve yoruma açığım, saygı çerçevesinde.
Teşekkür ediyorum şimdiden🎈