Tugba899 Merhaba, ben ilk dozunu 2 aylıkken kızıma yaptırdım, Rotarix marka, 310₺ ödedim.
Rotavirüs aşısını yaptırmayı faydalı buluyorum. 5 yaş altı çocuklar için ağır seyreden bir hastalık, şiddetli ishale sebep oluyor ve ilacı olmadığı için yataklı hasta olarak ve sadece serum verilerek tedavi görüyor bebekler. Yeğenim bu hastalığa 2 kez yakalandı ve hastanede kaldı, çok fazla kilo kaybetti ve zor günler geçirdiler. Diğer ablamın çocukları da yakalandı ancak onlara rota aşısı yapıldığı için diğer yeğenimde olduğu gibi ağır geçirmediler, hastanede kalmadılar.
%100 koruyucu değil ama yüksek oranda bağışıklık kazandırıcı bir aşı. İmkanımız el verdikçe gerekli olan tüm özel aşıları kızıma yaptırmayı isterim.