Merhaba öncelikle Allah bağışlasın 😊 bu sorduğunuz soru bebekten bebeğe değişebilir.Ben size şöyle söyleyeyim;
Yeni doğan bir bebeğin midesi çok küçüktür. Anne sütü çok kolay sindirildiği için her emzirme sonrası midesi çabuk boşalır ve sık acıkır.
Eğer bebek normal süresinden önce doğduysa emerken çok çabuk yorulup uykuya dalabilir. Bu da sık aralıklarla emmesine neden olur.
Bebek her acıktığında ne kadar sık aralıklarla olursa olsun emzirilmelidir.
Emzirme, her anneye ve her bebeğe özgü bir süreçtir. Bebekten bebeğe farklılık göstermekle birlikte yeni doğan bir bebek günde ortalama 10-12 kez emer.
Doğumdan sonraki günlerde bebek tek bir memede 15-20 dakika boyunca kalmalı, eğer emmeye devam etmek isterse diğer meme emzirilmelidir.
Vaktinde doğmuş bir bebek 2 saatte bir emzirilmelidir. Prematüre bebeklerde bu süre daha kısadır.