Merhaba, bebeğim şuan 17 günlük. Sezeryan olarak 38 haftalik iken dogum yaptım. Doğumdan itibaren sürekli bir sekilde memeyi tutmama ve emmeme durumu vardı. Kılosu (3920kg) fazla olmasi ve sarılık riski vardı. doktor bebegın kolay doymayacagını ve sarilik artmamasi icin mama takviyesi başlandı. Hastane sonrasında da memeyi tutturamadık, agzı acık bır vazıyette memeye yaklastıkca etınten et koparıyormuscasına ağlama krizlerine giriyordu. Süt sağma makınası ile dogum sonrasında sağmaya çalışsam da ilk başlarda hiç gelmedi. 7 gün sonra süt aşırı az olacak sekılde tek gögüsten gelmeye başladı. Sık sık sağsam da 4-5 kez sagım da toplamı anca 30-40 cc süt oluyor. Son zamanlarda o da yok. Malt içecekler, komposto, süt arttırıcı çaylar vb denedik. Bol bol su içiyorum ama süt çok az. Silikon meme ucu denedık onu da tutmadı. Biberon ile mama veriyoruz ara ara da emzik veriyoruz. Ama her memeyi emme denemesinde bebek krize giriyor. Susturmak ıcın emzık kullaniyoruz.
Süt sağma makınasına bakılırsa gelen sütten doymayacak cocugum. Bunca gundur toplasaniz 5 kere memeyi tuttu ve emdi. Sonrasinda hiç tutmadı memeyı.ilerleyen günlerde eds( emzirme destek sistemi) diye bişey bulduk ve onu denedık. Ancak anne sütü cocugu her öğün doğuracak kadar olmadıgı ıcın mama ile eds siatemini gögüsüme yerlestırdim ve bebegım yıne hem mama hemde memeyi emdi. Ancak Gaz sancıları cok oldu onu da birakmak zorumda kaldik. Memeye yaklastıkca ağzı acık sekılde aglamaya başlıyor ve krize giriyor. memeyı tutması ve süt artması için ne yapmalıyız?