Topkek Ben hiç bir kıyafeti 60a atmam. Tekstil fabrikasında çalışmıştım canım.Bilgin olsun,artık üretilen işlenen pamuklu kumaşlar, eski dönemler gibi 60 da filan çekmeyecek boyanmayacak şekilde dokunmuyorlar.
Bebek kıyafetlerini 30da yıkaman kafi.Mikrop kırılsın içim rahat etsin diyorsan, beyaz sirke koyabilirsin.Sonrasında da ütülemen kafi.
Boyanmışlara gelince,annem benim çamaşırlara yapmıştı şöyle çözmüştüm.Öncelikle kurumadan ıslakken müdahale etmek gerekiyor.Boyananları etiketine uygun kaç yazıyorsa 30-40 o şekilde uzun program ayarlayarak atıyorsun.Lekelenen yerleri toz detarjan sürüyorsun öncelikle.Ben ayrıca rossmandan aldığım domol leke çıkarıcı spreyi de sıkmıştım makine içine kararlamaya fısslataraktan.
Eğer ki çamaşırlar kurudu ise, lekenin çıkma ihtimali daha zor.önce bir leğene toz deterjanın döküp bir gece 10-12 saat bekletip iyice ıslanmalarını sağlayıp sonra makineye atmak lazım.
Karışık renkleri yıkarken renk karışmasını önleyen mendiller var,onlardan alıp kullanabilirsin çok kurtarıcı oluyorlar.