Uykusuzluk berbat bişey insanın hiç bişeye tahammülü bile kalmıyo çok iyi biliyorum. Bende uyku eğitimini çok araştıran,uyku eğitimi verenlere saygı duyan ama kendi verme taraftarı olmayan biriyim. Araştırdıgım şeyler içinde kendimce kendi çocuguma göre bi kaç yöntem buldum çıkardım uyguladım ve işe yaradı. İçinizden bir kişiye bile faydam olursa ne mutlu bana ☺️ Öncelikle kendi kızımı anlatiyim kızım geceleri çok şükür 9 da yatar sabah 7 de kalkar 1 kez gece beslerim. Fakat gündüzleri 2 saat salla 10 dkka uyusun 😟 ayagım durdugu anda gözlerini açıyodu. Salladıgım sürece uyumaya devam ediyodu. Sallamaktan hala vazgeçemedik malesef ama uyku süresi uzadı ve bırakınca uyanmıyo. Şöyleki; instagramda uyku meleğim var bi kaç kez canlı yayınında konuştuk ve paylaşımlarını çok okudum. Bebekler uyku süreleri içinde derin uykudan hafif uykuya hafif uykudan derin uykuya diye 45 dakika boyunca geçiş yaşarlarmış. 10 dkkada uyanan cocuklar bu geçişleri yapamazmış. Öncelikle ben kızıma gündüzleri uyku saatleri belirledim. 9/13-13.30/17-17.30 uyku saatleri. Bu saatlerde hep yatırdım uyumasada sonra zamanla kendisinin bu saatlerde uykusu gelmeye başladı Uzmanların bu durumda tavsiye ettiği benimde uyguladıgım; cocugu 1 saat salladın uyudu eminsin bırak 5 dkkadan uzun uyudugunda mesela 15. Dakikada uyandı git bidaha salla en fazla yarım saat. Uyandı gene 15 dakikada günaydın diyerek al ve devam et bir sonraki uyku saatine kadar. Arada uyku bastırırsada uyutma. Burda amaç çocuga hafif uykudan derin uykuya geçirebilmekmiş. Ben yaptım sonra baktım yarım saat falan uyumaya başladı. Uyku saatleri uzadı. Buna alışınca uyudugundan emin olunca ayagımda tuttum ama sallamadan. 1 saat 1.5 saat öylece beklediğimde oldu. Onada alıştı. Sonra uyuyunca bırakmaya başladım. Hem uyku süresi uzadı hemde bırakınca uyanmadı. Arada tabiki istisnalar oluyo o zamanda gidip sallayıp hemen bırakıyorum. Şuanda gündüzleri 2 saat uyuyo sabah ve öğlen akşam üstüde 1 saat ve şahane oluyo sizde deneyin ☺️