Sevgili anneler, bazen burda zaman geçirmek için okuduğum şeyler malesef kanımı donduruyor… gerek meslek hayatımda gerekse de burada sürekli karşılaştığım bir husus var: Haklılığına inanılmış dava!!! Hukuk camiasında şöyle bir söz vardır: “Bir hakka sahip olmak ile o hakkı kanunen kazanmak arasındaki fark AVUKATTIR. “
malesef bir çok davada kişiler zaten halihazırda haklı olduğuna öyle inanır ki, yasal süreçte avukat tutmayı anlamsız bulur. Çöpe giden bir para olarak düşünülür. İşte böyle düşünüldüğü için de birçok kişi gerçekten sonuna kadar haklı olsa fa dava kaybeder, hakkını kaybettiği yetmezmiş gibi üstüne karşı vekalet ücreti ve yargılama giderlerini ödemek zorunda kalır. Hatta bazen karşı tarafa tazminat dahi ödeme zorunluluğu oluşabilir. Böyle bir durum yaşamamak için hukuki meselelerde av. Yardımı almak elzemdir. Çünkü hukuk bir bilimdir. Kendi içinde katı kuralları vardır. Usul esastan önce gelir der yargıtay. İşte bu yüzden bir tecavüz mağduru doğru savunma ve delilleri sunamadığunda cani serbest kalır, boşanmada delil dlekçesi süresinde sunulmadığında şiddet ispatlanamaz bu yüzden de tazminat alamaz kadın. Daha milyonlarca örnek sayabilirim.
lütfen haklarınıza sahip çıkın, ancak bunu yapayken akıllın davranın. Somut hayatta google da yazdığı gibi olmuyor, google daki taslak dileklçelerle yada bilgilerle ben hallederim diyip, kendinizi hayatınızı perişan etmeyin. Haklıyken haksız duruma düşmeyin.