Merhaba sevgili anneler. Biraz bilgilendirme amaçlı açtım postu. Çünkü bugün doktorumuz böbrek reflüsünün çoğu durumda geç anlaşıldığını ve erken teşhiste böbrek tahribatının önlenebileceğini söyledi. Sizinle paylaşmak istedim. Niyetim evham yaptırmak değil sadece aklınızda bulunsun 🙃
2. ay kontrolümüzde batın ultrasonu çekildiğinde doktor sol böbrekte büyüme olduğunu, bunun yapısal olabileceğini yani doğuştan gelip ilerlemeyebileceğini ya da tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonundan kaynaklanabileceğini söyledi. Enfeksiyon geçirmemesi lazım, oldu ki geçirdi tekrar bakmamız lazım dedi. O kontrolden sonra oğlum idrar yolu enfeksiyonu geçirdi ve 3. ay kontrolünde bakıldığında doktor büyümede artış olmadığını ama hala sol böbreğin diğerinden büyük olduğunu söyledi. Kendi doktorumuz sonuçlara baktığı zaman kesinlikle sondalı film çekilmesini tavsiye etti en kısa zamanda. Bize idrar yolu enfeksiyonuna rağmen büyümede artış yoksa bir sıkıntı olmayabileceği de söylendi. Biz de biraz erteledik film işini. Tesadüfen bir uzman nefrolog bulup göründük ve bugün sondalı film çekildi. Oğlumda idrar kaçağı varmış. Yani idrar mesaneden böbreğe doğru ters şekilde akıyor. Kontrol altına alınıp tedavi edilmediği zaman böbrek yetmezliğine kadar gidebilecek bir rahatsızlık böbrek reflüsü.
Doktor insanlar çocuk ateşlendiği ya da enfeksiyon geçirdiği zaman başka sebeplere bağlarlar ama ne olur ne olmaz idrar kaçağının kontrol edilmesi lazım dedi. Aklınızda bulunsun istedim. Doktor tavsiyesi bebeğiniz ateşlendiği zaman ne olur ne olmaz idrar testi yaptırın. Birçok belirtisi var bizimki göstermiyor demeyin çünkü benim oğlumda da o belirtiler yoktu. İnşallah hiçbir rahatsızlıkla karşılaşmadan sağ salim büyütürsünüz bebeklerinizi ☺️ Çok uzun yazdım affola. Okuduğunuz için teşekkür ederim 😘