Hindistancevizim Merhaba, aslında mantığı oturtunca çok kafa karışmıyor. Amacımız bebeklerimiz yeni gıdaları tanısın ve aynı zamanda bağırsaklarını da zorlamayalım. 7. aya kadar günlük 2 öğün yeterli. Sabahtan sebze, öğleden sonra yoğurt. Ve bunlar ara öğün. Anne sütü bu süreçte her zaman ana öğün, unutmayın. İlk başlarken 1-2 tatlı kaşığı ile başlayıp, sonrasında bebeğinize bırakın öğün miktarını. Ama dediğim gibi asıl besinimiz anne sütü, haliyle bizim doktorumuz ek gıda 150 ml’yi geçmesin diyor. Biz yedinci ayda 2 öğün ara gıdaya 1 öğün sabahları yumurtanın sarısını ekledik. Bu ay içerisinde yine kahvaltıya ev yapımı peynir ekleyeceğim, sebze çorbasını 2 öğüne çıkartacağım. (Aslında bunu 6.ayın sonunda yapmam gerekiyordu ama ben anne sütü ağırlıklı devam etmek istedim. Şu anda virüs sebebiyle işe gitmiyorum, hazır yanındayken anne sütünü bol tutmayı tercih ettim. İşe başlamama az kaldı gibi, o zaman bol bol sebze yer artık 😄) 6. ay ilk hafta uyguladığımız düzen şuydu;
Kahvaltı: Anne sütü
Ara Öğün: Anne sütü
Öğle :Sebze çorbası +Anne sütü
Ara Öğün: Anne sütü
Akşam: Anne sütü
- Ay 4. Hafta düzenimiz ise şu;
Kahvaltı: Anne sütü
Ara Öğün: Anne sütü
Öğle : ½ kase sebze çorbası + Anne sütü
Ara Öğün: ¼ kase yoğurt veya kefir + Anne sütü
Akşam: ½ kase sebze çorbası + Anne sütü
Umarım fikir olmuştur size, hiç korkmayın, bebeğinize güvenin, istemediği şeyi 5-6 gün sonra yeniden deneyebilirsiniz.