Deletedmom_69 Tencereden çok daha güzel tutuyor. Onu da şöyle yapıyorum hemen açıklıyım, madem ayrıntıcısınız 😂 Öncelikle sütü günlük süt alıyorum. Çiğ süt değil, çiğ sütü uzun uzun kaynattığımız için besin değerlerini çok düşürüyoruz. Ben Ankara’da Atatürk orman çiftliği sütünü rahat buluyorum, güzel oluyor. (SEK’in falan pastörize günlük sütleri de olur.) Bu günlük sütü, çok kaynatmadan, 40-45 dereceye getiriyorum. (Oğluma aldığım ateş ölçeri bugüne kadar sadece bu iş için kullandım, çok şükür 😅) Bu esnada kavanozları hazırlıyorum, içlerine süt girdikten sonra buzdolabına alana kadar yer değiştirmiyorum. Sonra normal tencerede mayasını verip, kavanozlara bölüyorum. Bu aşamada ben kapaklarını kapatarak dinlendirdim. Ama kağıt havluyla lastikle kapatınca da güzel oluyormuş. Artık nasıl kapatırsanız, sarıp dinlendiriyoruz. Aslında bildiğimiz yoğurt mayalama yani. Tencerede çok sulanıyordu. Kavanozda ise taş gibi bekliyor. (Açıp tabağa alınca yine sulanıyor, ama tenceredeki kadar değil 🤷🏻♀️) Üzerinde ince bi kaymak bile oldu en son yaptığımda. Biz eşimle bundan sonra kendimiz için de hep bu şekilde mayalamaya karar verdik. Bi de şöyle bi güzelliği var, buzdolabında az yer kaplıyor. Bittikçe yer açılıyor, üst üste istifleniyor. Biz kavanoz işine bayıldık yani 😄