EmineGl Hayırlı geceler size de 🙆
Evet sağlığına dikkat ederken psikolojik egitimi es gecmeyelim dogrusunuz ikisi de farklı kulvarda ancak hayati önem taşıyor.
Bunların yanısıra aile ici birbirine davranışlar da cok muhim bence. Bizzat bebege okunan kitap vs, annenin gun icerisindeki etkinlikleri, baba ile anne arası iletişim, anne ile bebek arasindakini soylemiyorum bile. Bunlar da çok büyük etken. Mesela gün icerisinde bebegin yanında kitap okuyor muyuz? Ben okuyunca, bebegimin de bazen kendi kitaplarını alıp okuyor gibi yüzüne kitabi dayandığını goruyorum 😊 Çocuk gördüğünü uyguluyor nihayetinde. Ya da biz genellikle bebegin yaninda pozitif konusmaya dikkat ederiz eşimle, sık sık guleriz, bebek de biz gulunce bizim gulusumuzu taklit edip kahkaha atar esprileri anlamış gibi.. Eger surekli birbirimize kızar halde olsaydik bu da kisisel gelisimini etkileyecekti. Ahlak demişken eger din olgusundan bahdediyorsak yanında namaz kılmak, Kur’an okumak, dua sonrasi kendi ellerini yuzune sürüp amin yaptirmak gibi basit hareketlerle onu alıştırmak da guzel olabilir. Onun dışında bebek deyip onemsemeden yalan da soylememek gerekli. Ya da kafasi bir yere çarptı örneğin, oraya vurup bu pis gibisinden şeyler de soylemek pek dogru degil, ona direkt olarak vurmayı ogretmis oluyoruz oylelikle..
Benim de aklıma bunlar geldi vesilenizle.