tugbaninpenceresi Arkadaşlar kızım 8 aylık oldu ve hala katı gıdayı kabul etmiyor. Neler yaptım ama hiçbirini kabul etmedi. En sonunda koydum önüne al oyna dedim o şekilde biraz mıncıklayıp parmağında kalanları ağzına götürmeye başladı. Ama ben çok korkuyorum. Eline ne vermeliyim, siz neler veriyorsunuz fikirlerinize çok ihtiyacım var ❤️
Deletedmom278 tugbaninpenceresi Salata fırında patates makarna, mantı, meyveler, yani sıvı olmayan parmak besin olan her şeyi eline verebilirsiniz.
Sum87 tugbaninpenceresi ben sebzeleri haşlayıp veriyordum onun yutabilceği şekilde önüne küçük küçük koyuyordum ekmeği çok seviyor onuda aynı şekilde veriyorum ☺️
Deletedmom819 tugbaninpenceresi havuç patates julyen doğrayıp haşlayıp verebilirsiniz. Kabak olabilir. Salatalık verebilirsiniz soyup.
akillibidikcgty tugbaninpenceresi salata, patates haşlaması, brokoli, elma, ekmek, kabak haşlanmış ,makarna bunları veriyorum ,
Balloglumm Deletedmom278 kaç aylıkken mesela ben bi ara muz verdim elma verdim ama kopardı boğazında kalıcak diye aklım çıkıyor
tugbaninpenceresi @Deletedmom278 bu saydıklarınızı şuan verebiliyor mıyum canım 8 aylık. Ve hala yutarken öğürüyor ekmeği ağzında tutuyor iyice hamur oluyor eziliyor ama yutarken öğürüyor sonra yutabiliyor. Mesela makarnayı yiyebiliyorlar mı gerçekten, hemen gidip yapıcam şimdi, artık ne yapacağımı şaşırdım çok üzgünüm
Deletedmom278 tugbaninpenceresi Böyle olmazsa öğrenemez bir şey vermekten çekinmeyin. Eğer boğazında kalırsa müdahale edersiniz verip tek bırakmazsanız sorun olmaz. Makarna yiyebilir bu arada. 🤗
Tiny-Miracle tugbaninpenceresi ilk aylarda bebeklerin öğürme refleksi dilinin ortasında olurmuş sonradan boğaza inermiş yani aslında boğulduğu için değil vücut kendini korumaya aldığı için refleks olarak öğürürmüş bebekler o yüzden korkma kontrollü yanında olarak yedirin hatta önüne koyduğun yiyecekleri önce sen ye böyle çok lezzetli gibi mmmm sesleriyle hem özeniyor hem seni taklit ediyor hem de yıyeceğe karşı ısınıyor
tugbaninpenceresi @Sum87 yutarken bir problem var, öğürüyor sürekli, dün ilk defa salatalık denedim, içinin sulu kısmını sever belki diye düşündüm, ama o kısım ağzına gittinde nasıl öğürmeye başladı salatalığa da devam edemedik 🥺
Sum87 tugbaninpenceresi onu zamanla aşıcak pes etmeden vermeye devam etmeniz gerekiyor instagramda ekgidayadairhersey diye bir sayfa var oraya mutlaka bakın derim ve sorulara da cevap veriyor 😊
BrcnBlgn tugbaninpenceresi Yutarken problemi yoktur canm kati gidayi begenmedigindrn oguruo surekli siviyla beslendigi icin yadirgiyor damak zevkine uygun bisi bulana kadar ogurur patates hasla kup kup minik minik elinle damagina koyup tattirmayi dene yedigi tatlardan uzaklastirmadan 2 3 gun arayla ver
Zozdemir Ben tadimlara 5 buçuk ayda başlamıştım. 6.ayda hem pure hem blw karışık vermeye başladım hiç korkma gayet güzel yutuyor büyük parça koparır boğazına kaçarsa oguruyor tükürüyor bogulmuyor asla yani :)
Deletedmom278 Balloglumm makarna çeşitlerini biliyorsunuz biraz büyük olanı yaparsınız. Dediğim gibi denemeden bilemezsiniz. Boğazında kalması da çok normal zamanla alışacak.
akillibidikcgty tugbaninpenceresi yanında destekli yedirmeye deneyin, şu anda yutkunma ve cignemeleri gelişmiş diye biliyorum. Dişleri olmamasina rağmen.
Sedaahmet tugbaninpenceresi ben 8 aylıkken ilk muz veriyordum 😁😊 kücük kücük doğrayip önüne koyuyordum. Cok sert olmayan şeyler verdim ilk başka çünkü ilk dişi 9 aylikken cikti 😊 muz, kivi, kek felan. Dişi ciktiktan sonra elma armut salatalik havuc bunlari bazen rendeleyip bazen minik minik dograyip veriyordum. Şuan 13 aylik oldu. Artik kendi yemek yemek istiyor. Kaşıgı tutup yemeğe batırıp ağzina götürüyor. Eline çatal vermeye korkuyorum ,biryerine batirir diye. Şuana kadar çilek daha hic vermedim alerjik bi besin oldugu icin. Versem mi bilemedim
BrcnBlgn Sedaahmet Kizimin coklu gida alerjisi var buna ragmen 11 aylik suan cilek verdim alerji yapicagindan okadar emindimki 3gun kuraliyla takip ettim sukur bi reaksion gostermedi bizee ve bebegim sevdi ve alerjik bi bebegim var
Sedaahmet BrcnBlgn ben cilegi 12 aylikken 1 kere verdim. 3 -4 saat sonra yanagı hafif kızarik gibi oldu. O yüzden birdaha vermedim hic.
Rabiapnr tugbaninpenceresi canım ben yarı blw ile başladım pütürtülü verdim direk çorba bile yaptıysam havuçlu mu yaptım bir yerde parmak şeklinde verdim ilk önce oynuyorlar zaten genelde sonra varmasını verdim püresini verdim patates falan hepsini o şekilde verebilirsin ama iste patates çok çabuk parçalanıyor ondan onu çok tercih etmemiştim ben en çok brokoliyi sevmişti çiçek gibi haşlayıp birazini ezerken bir iki parçasını ayırırdım eline verirdim çiçek gibi tutar uçlarını yedi hep mutlu olurdu ondan sonra da bıraz ezdıgım şeyi verdim
BrcnBlgn Sedaahmet Yanagi kizardiktan sonra kisa surede gectiyse farkli bi reaksion siddetli bi durum olmadiysa verebilirsn
Sedaahmet BrcnBlgn yanagının kızardigını farkettigimde krem sürdüm yüzüne. Krem sürünce gecti. Bende cilekten olmuştur kesin diye düşündüm. Cünkü gün içinde farkli birsey vermemiştim.