betulbusra anlıyorum biz buna problemli davranış diyoruz örneğin:çocukların sürekli ağlayatak birşeyler yaptırması gibi. Otizm’de ABC kaydı denilir problemli davranışın ne zaman başladıgını nasıl başladıgına dair tutuşan bir kayıttır fakat bu özel çocuklarımıza özel bir durum degil saglıklı çocuklarımızada tutabilicegimiz bir kayıt çeşidir bir kaç gün gözlemleyin söz uçar yazı kalır o misal. Ne tetiklediginde bu davranışı sergiliyor ne kadar sürüyor hangi durumlardan etkileniyor daha sonrasındada rahatsız eden etkenleri en aza indirmek gerekir kesinlikle kızmayın sakınleşmesini bekleyip kısa ve net cümleler kurun olumsuz davranışını olumlu bir davranışı ile pekiştirin bu süre zarfında pekiştireçte kullanabilirsiniz fakat abartmadan eğer tepki veriyorsanız vermeye devam ederseniz daha sonrasında bu davranışını okul ortamında veyahut herhangi bir yerde’de sergileyebilir ayrıca problemli davranışlar çocukların gelişimlerini olumsuz etkileyebilir. Demek istedigim en önemli şey öfke anında nasıl sakınleşebilecegini dogru yolunu göstermelisiniz. Dilerseniz google, dan araştırabilirsiniz çok detaylı yazamıyorum buradan ama canınızı sıkmayın siz dogru yaklaşırsanız bunlar düzelebilecek şeyler.