BurcuMasal okuyup araştırdığım şeylere istinaden yazacağım; yani çok bilmişlik vs taslamak amacım değil ilk başta belirteyim yanlış anlaşılmak istemem:
biz memeliler bir dönemden sonra emme refleksinden sonra çiğneme ısırma yutma refleksi geliştiririz, bu doğamızda var. Yani bebeklerin ek gıdaya başladıktan sonra (bakınız daha öncesinde buldukları cisimleri ağızlarına götürmeleri) ısırma çiğneme yutma refleksleri gelişir, bu sebeple de püre yemeyi bazı Bebekler reddedilir. Hiç blw usulü beslenmesi için yani kendi önderliğinde beslenmesi için öncülük ettiniz mi, böyle bir şey denediniz mi? Siz kendinizi bebeğinizin yerine koyun, sürekli çorba ve püre yer miydiniz?
Naçizane fikrim parmak kalınlığında ve kısalığında sebze ve meyveleri kesip kendi(sizin) iki parmağınızın arasında ezilecek kıvama geldiğinde bebeğinizin önüne koyup kendi yemesine izin verseniz, dik oturur konumda olmalı bebeğiniz hatta mümkünse mama sandalyesinde. Bir deneseniz sonucu da bizlerle paylaşsanız 🥳🤩🤗
Bir ay kadar süreliğine Ankara’ya ailemin yanına gittiğimde biz blw’ye ara vermiştik, hemen pratik olsun diye püre şeklinde veriyordum çatalla ezip, asla ama asla yemiyor çıkarıyordu; blw ile tadımlara başlayalı tam bir ay olmuştu,1 ay tadımlara ara verdim sadece yumurta sarısı yoğurt ve bazı akşamlar çorba içti bir ay boyunca. Evimize döndüğümüzde kaldığımız yerden devam etmiştik. Ortalık biraz batıyor örtü seriyorum ve üst baş değişimi her öğün sonrası, bana yorucu da olsa bir kaç yıla kalmaz kendi yemeğini kendisi yiyen bir çocuk olacak. Yöntemi araştırmak isterseniz de blwbebegi instagram hesabına göz atabilirsiniz 🥰🥰🥰🥰 çok çok sevgiler 🥰🥰🥰