Kubra01wi orta kulak iltihabı yapması ve boğulma tehlikesi tamamen şehir efsanesi. Bunun yanında diş çürümesine sebep olduğu, reflü sebebi olduğu da şehir efsaneleri arasında.
zaten yatarak emzirme üçüncü aydan sonra önerilir; mide kapakçığının tam oluşması beklenir ki reflüye sebep olmasın; üçüncü aydan sonra önerilir çünkü bebek yutma ve emme konusunda artık prof olmuştur.
kolları olmayan anneler nasıl emziriyorlar¿ yada tek kolunu kaybeden anneler¿ kolundan rahatsız olan anneler¿
11 aylığız,5.aydan beri gece ve gündüz uykularında yatarak emziriyorum; hem yattığı yerde uzun uyuyor hem de yerine yatırmak için kucağıma aldığımda uyanmıyor; eğer kucağımda emip uykuya daldıysa gündüz uykusu kısa sürüyor çünkü yatırdığım zaman uyanıyor memesiz uykuya dalıyor ama kısa uyuyor 45 dakikayı geçmiyor.
Doktorumuza da hususi olarak sorduğum için bu şekilde net yazabiliyorum; sağ kolumda karpel tunel sendromu var, halk arasında tenisçi dirseği olarak da bilinen bir sinir sıkışma rahatsızlığı. Daha fazla tetiklemesin diye yatarak emzirmeyi tercih ediyorum özellikle uyku öncesi ; çünkü uzun süre emiyor bazen kısa da sürebiliyor. Kendimde ve bebeğimle ilgili verdiğim örnek tamamen bize özgü, her bebek farklı olduğu için okuyanlara uymayabilir yada ters gelebilir.
Özetle; yatarak emzirmenin bebek üzerinde herhangi bir sağlık sorununa yada tehlikeye yol açtığının bilimsel hiç bir kanıtı yok. Araştırmak isteyen arkadaşlar alanında uzman anne bebek dostu emzirme danışmanlarına sorabilir yada onların paylaştıklarından da bilgi edinebilirler.