Nrnbirol Ben size nasıl alıştırdığımı yazayım. Belki işinize yarar. Uyku rutini oluşturdum ama banyo yapmak, kitap okumak veya oyun oynamak değil. Bu arada kitabını gün içinde okuyoruz. 😅 uyku saati geldi hadi babaya iyi geceler diyelim, öpelim gibi. İlk zamanlar yatırıp yatağına başında bekledim. Kalkmaya çalıştığında uyku saati diyerek asla taviz vermeden tekrar yatırdım. Kucağıma almadım. Daha sonra yanında durdukça kalkmak istediğini ve uykuya direndiğini fark ettim. Uyku saatlerinde yatağına yatırıp, odaya ışık girecek şekilde kapıyı aralık bırakıp çıktım odadan. Ağladığında sadece bir defa yanına gidip uyku saati diyerek yatırıp tekrar çıktım. Daha sonra ağlasa da girmedim. İlk zamanlar bir süre ağlıyor ve uykuya geçiyordu. Uzun süreli ağlama değil. Daha sonra oyun oynamaya başladı beşiğinde ve öyle uykuya geçmeye başladı. Şimdi bazen direk uyuyor bazen yine oynayarak geçiyor. Ağlama işi ilk 1 hafta oluyor. Şu an 16 ay bitmek üzere . Kendi kendine uyumaya başladığından beri uyku saatleri uzadı. Gece beslenmesini kestim. Sadece susarsa uyanıyor. Su içip uyumaya devam ediyor. Çocuk gelişimi uzmanı 2 arkadaşıma da yöntemimden bahsettim. Bir sorun görmediler. 👌 uygulayıp uygulamamak size kalmış ama şu an çok rahatız. Eşimle kendimize de vakit ayırıyoruz kızımın 13. Ayından beri. Psikolojik olarak iyi olmalıyız ki bebeğimize de iyi bakalım. 👌