Sumeyye93
Bizde 6 aylık olduk, 180 günü doldurmasını bekledik, doktora gidemedim bu ay malum durumlardan, gitsem liste verimiydi bilemiyorum ama sağlık ocağında aşı yaptırdım, onlar bişey söylemediler. Size fikir olması açısından yaptığımı anlatayım. Doktorlar ilk 45 günün alışma dönemi olduğunu söylüyorlar, bağırsakları yormamak ve çocuğu iyi gözlemlemek açısından. O nedenle ben çok yüklenmiyorum ek gıdaya. Alerjik bir bünyemiz oluğu için yoğurt,peynir ve yumurtayı ileriki aylara bıraktım,rahatça doktora gidebilelim,bebek de biraz büyüsün diye herhangi birşey olma ihtimaline karşı. Blw yapmadım , püre kıvamında 3 gün kuralına göre ilerliyorum. İlk havuçla başladım. Patates, brokoli,kabak ve pırasa ile devam ediyorum. Patates bağırsakları zorladı biraz o yüzden kabak ya da havuçla karıştırıp veriyorum. Buharda pişiriyorum, tel süzgeçten geçiriyorum. İlk vereceğim sebzeyi tek veriyorum ki tadını öğrensin diye, ertesi gün başka sebze ya katıyorum içine ya da başka bir öğünde alerji yapmayan listeye aldıklarımı karışık veriyorum diğer sebzeyi zaten 1 çay,şeker,çorba kaşığı diye tek başına veriyorum. Bizimle sofrada olmayı sevdiği ve bizim yemeklere daldığı için onun öğünleri de bizimkilerle birlikte hazırlıyorum. Bir de ben sebzeleri süzgeçten geçirince kıvamını tutturmak için çok az anne sütü karıştırıyorum . Şimdilik severek tadıyor, üzerine de emziriyorum ki bana bunu verdi daha emmeyecekmiyim diye düşünmesin diye. Zaten tadımlık oluyor, doyurucu değil . Mutlaka su vermeye çalışıyorum öğünlerinden sonra. Biberon çok sevmiyor ama. Blw ye 8den sonra geçmeyi düşünüyorum ,kendimi hazır hissedersem, sanırım biraz tedirginim o konuda. Avokado kaldı sırada,onu da deneyince tatlı meyvelere başlayacağım o zaman zaten 6. Ayı bitmiş oluyor. Ama sebzeleri yine de vermeye devam edeceğim o arada ki meyveyi alınca unutmasın tadını, pirinç le falan zenginleştiririm diye düşünüyorum. Kendimce böyle planladım, zaten 1 çay bardağı alması yeterli 6.ayda. Umarım yardımcı olabilmişimdir.