Esmablbn Merhabalar kızlar benim kuzum 3 aylık oldu oruç tutup tutmamakta kararsızım geceden çok yesek idare etmezmi akşama kadar o bizi acaba oruç tutanlar sütü azanlar yada deneyenler yardımcı olabilir mi ??
Deletedmom23113 Esmablbn bende aynı 3 aylığız hem meme hem mama ile besleniyor ama daha çok emiyor kuzum , büyük ihtimal tutamıcam gibi ama bilmiyorum ya kafam karışık , bende burada bekleyeyim 😢🙂
Melike09 Esmablbn Bu burda toplu alacağımız bir karar değil. Emzirme hamilelik keyif dışı. Bende emziriyorum ve kazaya bırakacağım 4 4.5 litre su içiyorum ben sürekli memede benim kızım. Kendinde güç bulan arkadaşlarımızın orucunu Allah kabul etsin.
defnesmomm Esmablbn ben tutmayacağım. Emzirmek ve hamile olmak dinen geçerli bir mazeret. Fitre, fidye ve zekat veriliyor zaten telafi etmek için. Dini kaynakları araştırın ve kendiniz karar verin 💙🙏🏻 size kalmış
Aslancikk Esmablbn bende tutmuyacam bebeğim daha elli günlük emzirdigim için çok su içiyorum..oruç tutarsam sütüm azalacak biliyorum diğer oğlumda yasamisdim sonra komple gitti sütüm..riske atamam valla bebeğimi..seneye artık Allah kısmet ederse 😊
Esmablbn Deneyip sütte azalma oluyor mu diye bakıp ona göre tutayım diyorum ama kafam karışık sütüm kesilir diye de korkuyorum 🤦🏼♀️
BOLAHENK Bence deneme. sütün gelmesi tamamen yeme içmeyle alakalı onca saat aç durup ta bebeğine yeterli miktarda süt sağlayamayabilirsin ve sütün de azalma olabilir, benimki 7 aylık tutamicam, ama kaza yaparız sonra inşallah
eSved defnesmomm canım yanlis anlamadiysam tutmadigin orucun yerine fitre zekat veriliyor bdemissin ama ramazan orucu farz bi oruç yani ômur boyu hic tutamicaksan öyle zekatini veriyorsun yoksa sonra tutmak zorunda sin yani dinen böyle canim
ikiprensannesi14 defnesmomm hamilelik ya da emzirme gibi nedenlerden oruç tutmazsanız o orucun kazasını tutmak zorundasınız fidyeyle olmuyor .
defnesmomm defnesmomm fidye, fitre ya da zekat verebiliriz bunu kastettim, yani bir şekilde bu ramazan da bizler için boş geçmiyor, gereklerini yerine getirebiliyoruz. Oruca gelince şartların uygun olduğu bir zamanda kaza edilmesi gerekiyor eğer tutamıyor isek.
Ahseninannesii @Esmablbn bebeğin daha küçükmüş Canım senin tutmaman doğrusu sanırım. Benim bebeğim 13 aylık ben tutacağım Allah nasip ederse.
Hatice2626 Bende tutmayacaktm öle düşünüyodum 2 ay önce fakat sütüm çok azaldı hiç gelmiyo dese yeri meöe reddi yasadk ondan dolayı bu sene tutacagm inşallah
gozdeteacher Esmablbn Ben tutmayacağım. Emzirirken yemekten ziyade suya çok ihtiyaç oluyo. Dinen tutmayabiliyoruz da. Sütüm su içmediğimde gün içinde azalırsa ve bebeğimin hakkına girersem diye tutmak istemiyorum.
Solocann12345 Esmablbn ben deniycem sahurda süt yapan herşeyi yiyicem günde bi kerede mama vericem olmasa tutmam napalım Allah nasip ederse kazaya bırakıcaz oğlum daha 4 aylık🤷🏻♀️
Gdogru ikiprensannesi14 geçen gün eltim için bir hocaya danıştık ve fidye verilebilir dedi ama yanlış mı söyledi acaba?
Gdogru Esmablbn dinde emziren ve hamile kadınlara tutma zorunluluğu yok. İçiniz rahat değilse sonradan borcunuzu tutarsınız ya da fidye verirsiniz. Bu sebeple sütünüz kesilirse evladınızın rızkına girmiş olmayacak mısınız? Kolaylaştırın, zorlaştırmayın demişler. Bence riske girmeyin ☺️
ikiprensannesi14 Gdogru fidye ömrümün sonuna kadar hiç oruç tutamayacaklar için verilir . Diyanetin belirlediği en düşük fidyeyle 30 günlük oruca karşılık parası hesaplanıp yardıma muhtaç insanlara verilir . Yani ben böyle biliyorum 😊
eSved Tutamicak durumdsysa yani ômur boyu bi hastalığı var surekli ilac kullanması lazim vs ama ramazanda manisi varsa sonra müsait oldugunda tutnasiy lazım
Kayraaaa Esmablbn merhaba sütün kesilmez ama bi iki gün dene azaldığını hissedersen tutmazsın bizim ek gida alıyor bu yüzden tutacağım inş
MayneymisAltintop Esmablbn açıkcası bebeği 10-11 aydan küçük annelerin oruç tutmasını sağlıklı bulmuyorum. Ha kişinin kendi bünyesi güçlüdür tutar bi arkadaşım hem 6 aylık emziriyordu hem 2 aylık hamileydi yine tuttu orucunu ama zorlana zorlana. İslamiyet kolaylık dinidir annelere kolaylık sağlanmıştır. Neden zorlaştırıyoruz? Ben gecen sene kızım 4 aylıktı tutmadım bu sene 15 aylık inş tutacağım. Vicdan muhasebesini anlıyorum ama kendimize eziyet etmenin bir anlamı yok.
RavenC Esmablbn genel bir cevap yazayım arkadaşlar eziyet zorluk vs demişler ama bizi korkutan açlık değil alışmış olduğumuz tokluktur. Oruç her yönden şifadır. Zaten intermitting fasting yapan bir anne olarak sütte kesinlikle azalma vs olmuyor. Tamamen psikolojik zaten yediğiniz öğünleri akşam ve gece yiyorsunuz değişen birşey yok YANİ 🤷🏻♀️ Rahatsızlananlar müstesna o ayrı bi mevzu