Hunilianne öncelikle zaten aslında ana öğün hala anne sütü. Sabah kahvaltı öğle yemeği ve akşam yemeği olmak üzere ben 3 öğün önüne koyuyorum. Ama genelde sabahları sadece salatalığını yiyor. Çorbasını ben içiriyorum (ilk ay kaşığa direndi ve asla içmedi, biberonun deliğini büyüttüm ve o şekilde içirdim. Eline verdim alttan destekledim biberonu. Şimdi 1 ay sonunda kaşığı seviyor artık). Çorbasını içirirken diğer eline de kaşık veriyorum ve onu da sürekli ağzına götürüyor. Sanki kendi kendine içiyormuş sanıyor çok keyif alıyor. Çorba dışındaki mesela sabah haşlanmış yumurta sarısı var diyelim. İllaki yemesini istiyorum faydalı diye. Bir parça önüne koyuyorum. Diğer yandan da çaktırmadan kaşıksız minik parçalarla yediriyorum. Bi yandan kendi de parmaklarıyla mıncıklayıp ağzına götürüyor.
Çok yorgun veya hastaysam çok kirletecek şeyleri kendim yediriyorum. Bu istisna durum çünkü temizlik safhası var bu işin.
Yine başka bir konu da kendine güveni geldiği için her şeyi kendi yemek istiyor 😅 artık uzatılanı kendi eline alıp yemek için direniyor. Dün çorbayı da kendi içmek istedi mesela. Yukarıda biri ekmekten bahsetmiş. Ekmek biraz riskli cidden topak olup yutamayacağı büyüklüğe gelebilir. Çorbalarına ekmek koyup ıslatıp veriyorum eline vermedim hiç ama bebek kekini eline veriyorum. Onda bu risk yok.