Taze_annee benim kızım 2 aylık. İlk 3 ay bebeklerin belirli bir düzeninin olmadığı ama temellerinin atıldığı bir dönem.
Öncelikle çok ciddi gaz sancılarımız olmadığı için şanslıyım, bu çok işimize yarıyor. Gaz sancıları ciddi anlamda baltalıyor uykuları. Gazı varsa bile mutlaka gidermeye çalışıyorum ki rahat uyuyabilsin.
İkinci olarak, bebeğimde yenidoğan sarılığı vardı ama referans değeri çok çok düşüktü. İlk 15-20 gün kadar uyandırıp besleme yöntemi kullandım ama sonrasında bebeğimi biyolojik saatine göre beslemeye başladım. Yani, uyuyorsa uyandırmadım. Zaten çok uzun uzun uyumuyorlar 0-3 Ay bebekler. Maksimum 3 saat en iyi ihtimalle 3.5 saat uyuyor en uzun uykusunu. En kısa uykusu da 45-50 dakika kadar oluyor.
Sonra yavaş yavaş fark ettim ki belirli saatlerde uykusu geliyor, genelde aynı saatlerde uyanıyor, aşağı yukarı aynı saatlerde kaka yapıyor, huzursuzluk varsa akşam üzeri saatlerde başlıyor. Yani, bebeğimi tanımaya başladım. Böyle böyle bir döngü oluştu bebeğimde. Şimdi ne zaman uykusu geliyor ya da ne zaman onunla aktivite yapmam lazım (müzik dinleriz birlikte ya da oyun halısında egzersiz yaparız) bunu anlayabiliyorum.
YouTube ‘ta Melis Keşan’ ın videoları var, psikolog kendisi. Instagramda da Nyxuyku adında sayfası var. Melis hanımın tüm videolarını izledim ve benim mantığıma çok uyduğu için kızıma da hep o gözle yaklaştım.
Umarım düzenimiz devam eder 💙🙏🏻 bebekler düzen severler 🤗