OzEnAr kızlar 6 ay 25 günlüğüz eşime peynirci baba var bizim burda ordan tereyağı ve labne aldırdım tereyağı Trabzon bilmem nesi yazıyor üstünde kendim yapamam ona vaktim yok ne yazıkki :/ yumurta sarısı falan ekliyim diyorum ama 3 gün kuralı mı yapmam lazım bunda da
Bendeanneoldum OzEnAr evet canım 3 gün kuralına göre vermen gerekiyo süt ürünlerine ve yumurtaya alerjisi olabiliyo bebeklerin
Beybibeybi OzEnAr bunda zaten yapmalısınız en dokunan 2 şey yağda pişirmeyin yumurtayı kızartmayın yani daha çok küçük ağır gelir
Mervea OzEnAr verdiğiniz herşeyde 3 gün kuralı yapın kahvaltı için çok erken daha 7-8aa kadar tadımlar sonrasında çeşitlendirebilirsiniz yumurta alerji yapabilir karıştırmayın şimdiden
Tugba88 OzEnAr 7,5 aylık bebeğim yumurta sarısı labne (bazen çökelek) bi çay kaşığı pekmez haftada bi kaç günde avakado veryrm karıştırmadan yediriyorum ben
Dmlaemre Yumurta sarısı umarım alerji yapmaz azar azar verebilirsin denersin. Ben şuanda kahvaltıda lor peynir ve yumurta sarısı veriyorum 8 aylık kızım
Yesil55 Dmlaemre bişey sorabılırmıyımm. Sımdı bız sebzelerı ve meyvelerı 3gun tadım yaptırıp takıp edıyoruz ya sımdı dıyelım yumurta sarısı verıcem onuda mı 3 gun yada lor verıcem onuda mı 3 gun gozlemlıcem
OzEnAr Beybibeybi yok canım bende sevmiyorum zaten yağda yumurtayı haşlama severim bebeğimde de inşallah alerji yapmaz
Dmlaemre Yesil55 aynen zaten kahvaltıda başka bir seçeneğin olmuyo zaten :) çeyrek yumurta sarısı verirsin sonra onunla birlikte lor peynire başlarsın bebeğin büyüdükçedw porsiyonlarını çoğaltırsın
Beybibeybi OzEnAr inşallah ama yaparsa da iki ay sonra bir daha denersiniz çokta önemli değil yumurta yemesi onun yerine çorbalara tavuk suyu koyarsınız hem alerji yapmaz
Bendeanneoldum OzEnAr evet canım 3 gün sonunda peynire geç onuda aynı şekilde yap 3 gün bitince ikisini karıştırıp verebilirsin tam vermeye başladığında yumurtanın sarısının yarısıyla başla tüm verme
Yesil55 Dmlaemre tesekkur ederım. Ne zor ve stresli bir iş bu ekgıda işi.. cok sevıniyorum onu yerken görünce ama sureklı okuyup arastırmaya calısıyorum bazen beynım yanıyo🥴 bazen de dıyorum kı yav bız de bole ınce ınce yok o dokunur yok bu boyle olur dıye buyumedık kı.. sonra hemen kendıme gelıp bu senın evladın en ıyısı ıcın ugrasmalusın diyorum👌
Dmlaemre Ben bebeklere herşeyi birbirine karıştırıp verme taraftarı değilim herşeyin tadını ayrı bilmeleri daha güzel bence. Sabah kalkınca keçiboynuzu pekmezini azıcık sulandırıp içiriyorum. Sonrasında kahvaltı veriyorum zaten kendisi ağzında yumuşatıyo hem böylelikle ağız kaslarıda gelişiyo 7. Aydan sonra hafif yumuşak pütürlü yiyecekler verilebilir :) fikir olsun sizlerede
Dmlaemre Yesil55 inan gerçekten öyle açıkcası şu zamanda biz bazı şeyleri doğru yapsakta verdiğimiz yiyeceklerde hep hormonlu sağlıklısını bulmak çok zor. Ama onlar için en iyisini yapmaya çalışıyoruz.
Sasah1441 OzEnAr canım benim tadımlara yeni başladıysanız sebzelerle ilerleyin önce. Kabak havuç brokoli avokado gibi. Yavaş yavaş giderek öğün yapılacak. 8. Ayda başladık biz öğüne kahvaltı öğle yemeği meyve ara öğünü şeklinde ki 5. Ayda da tadıma başlattı Dr bizi 🤗
Elmaliseker OzEnAr bence ayri ayri ver bi cay kasigi tereyagini erit yumurtanin uzerine gezdr karstr guzelce 1 tatli kasigi labne 1 cay kasigi pekmez iki uc tane ev yapimi cicibebe suyla yada sutunle mamayla ez ver .. ayri ayri ne ydgni bilir damak tadi gelisr .. karisim vermk istiosanda bunlri guzelce karstr hatta istrsen cevizide toz haline gtr bi cay kasgida cevz ekle .. doktrmz bze onermsti tarifi ..bu ayda yarim yumrta sarisi oneriolr bu arada .. birde meyve eklmelsn dmsti elma rendelyeblrsn muz ezelrsn icine
Mervea Elmaliseker özür diliyetek birşey söylemek istiyorum ceviz 8 aydan küçüklere önerilmiyor verilmez birde bu aydaki bebek için bu kadar karışım çok fazla doktorunuz size önermiş verimşsiniz her benek bünyesife bir değil alerji reaksiyonu düşünmek lazım çağımızın hastalığı gibi şuan temkinli yaklaşmak lazım
senemistanbul Bizde 7 aylık olduk, sebzeleri püre halinde verdim geçen ay ama kahvaltıyıda püre olarak vermek istemiyorum, diğer türlüde boğazına kaçar diye korkuyorum, nasıl çıkıcam bu işin içinden bilemiyorum, boğulur korkusunu yenemiyorum 🥺
Eymen6153 senemistanbul bende tek tek tadını alsın istiyorum ama doydugunu anlayamıyorum öylede içime kurt düşüyo korkuyorum bogulur diye arada minicik veriyorum arada karıştırıyorum ayrı ayrı tadlarınıda öğrensin diye
Dmlaemre senemistanbul ay bişey diyimmi inan o korku hiç gitmiyo alışıyosun bide bebeği alıştırmak gerekiyo çiğneme becerisinin gelişmesi lazım. Çatalla ez bazen diri bırak hafif o ağzında çeviriyo zaten :)