Geçen bir anne sormuştu yeni anne oldum nelere dikkat etmeliyim diye. Bebeğim uyandı yazamadım, postu da bulamadım içimde kaldı. Umarım okur.
Öncelikle hayırlı olsun, sağlıklı ömrü olsun tüm bebişlerin.
- İlk 15 günün keyfini çıkarın, hem üstten hem alttan çok rahat gaz çıkardığı mucizevi günlerdir. Her fırsatta uyumaya çalışın bebeğiniz dışında kimseyi uykunuzun önüne geçirmeyin çünkü ilerleyen günlerde gaz sancıları sizi bekliyor.
- 15 gün sonra D vitaminine başlamanız gerekir, mümkün olduğunca en temiz içerikli olanı tercih edin mesela ocean d3 400ıu. Ya da aldığınızın içini mutlaka okuyun, yan etkisi gaz olanı asla kullanmayın.
- Bol bol su için. Süt yapar. Yorgunluk, stres sütü azaltır.
- İlerleyen aylarda yanağında, dirseğinde, bacaklarında ya da herhangi bir yerinde egzama benzeri kızarıklık kabarıklık varsa ve kakasında mukus veya kan görürseniz korkmayın, alerjiden olabilir.
- Yenidoğanlar çok hapşırır, çok normaldir. Üşüdüğünden ya da hasta olduğundan değildir.
- Gece burun tıkanıklığı yaşarsa uyuduğu odaya bir soğanı ikiye bölüp koyun. Tıkanıklığı açacaktır.
- Bol bol gaz masajı videosu izleyin. Çok faydalı masajlar var. Mutlaka bir iki dk da olsa her emzirmeden sonra gaz çıkarmaya çalışın.
- Altını değiştirmeyi unutmayın :)
- Yenidoğan ilk siyah kaka yapar, normaldir.
- 2 saatte bir emzirin derler ama bu her bebekte farklıdır. Kimi 2 2buçuk saatte bir emer kimi 1 saatte bir kimi hiç bırakmaz. Ona bırakın bebişiniz karar versin.
- Meme ucu yaralarına dikkat edin, her emzirme sonrası kendi sütünüzü sürün ve bir süre açık bırakın ki hava alsın. Çok çabuk iyileşecektir.
- Bebeğiniz hem emmek isteyip hem de emmiyorsa büyük ihtimalle gazı vardır. Emmenin iki görevi vardır. Karnı doyurmak ve rahatlatmak.
- İlk günler sütünüz az olabilir üzülmeyin, emdikçe çoğalacaktır. Diz sadece pozitif olun ve emzirin.
- Göbeğinin temizliğine dikkat edin. Umarım çok çabuk düşer.
- İlk günler bebeğinizin hemen hemen her şeyini siz yapın. Güven bağı için çok önemli ama tabi ki gücünüz yettiği kadarıyla.
- Yardıma ihtiyaç duyduğunuzda çekinmeden yanınızdakilerden yardım isteyin. Onlar bunun için sizinle.
- Bebeğiniz uyuduğu zamanları mutlaka ama mutlaka kendinize ayırın. Canınız ne istiyorsa onu yapın. Büyüdükçe uyuma süreleri azalacak hani diyorlar ya bunlar iyi günlerin heh işte tam olarak bu yüzden :)
- Sindirim sistemi henüz tamamlamadığı için gaz ve kaka sıkıntısı 3 ay kesin sürecek. Ama geçecek güçlü olun. Çok sıkıntı yaşarsanız doktorumuzdan mutlaka damla isteyin.
- Aşılarını lütfen ama lütfen yaptırın. Çok önemli. İleride büyük pişmanlıklar yaşamayın.
- Uçuklu insandan kendiniz dahil bebeğinizi mutlaka koruyun. Kesinlikle öpmesine izin vermeyin.
- Doktorunuz izin verdiğinde korsenizi takın ki göbeğiniz toparlasın ;)
- Kendinizi ihmal etmeyin. Mutlu anne mutlu bebektir. Bebekler sizi anında hissederler.
- Mükemmel bir anne olacağınızı asla unutmayın.
Umarım yardımcı olmuşumdur. Atladığım şeyler illa ki vardır. Ekleme yapmak isteyenler lütfen tamamlayın beni. Kimbilir belki adminler sabitler de yeni annelere yardımcı oluruz. Sevgiler güzel anneler hepimize kolaylıklar diliyorum🤗