Merhaba, oglum 6 aylik. 5. Aya kadar kolikti. Her aksam ayni saatlerde sebepsiz agliyordu. Uyku saatleri hicbir zaman duzene girmedi. Hep bir duzen oturtmaya calisiyorum, rutin olusturuyorum ama olmuyor. Gunduzleri genelde atak donemleri haric uykuya cok direnmiyor hemen daliyor ama aksamlari uyumak istemiyor. Etrafi yikiyor :( Esimle beraber bakiyoruz, kimsemiz yok. Ikimiz de cok yorulduk ve yiprandik.
Her aksam uyutmak icin 2,5-3 saat ugrasiyoruz.
Her seyi denedim diyebilirim.
Uyku rutini (emzirme, banyo, kitap, muzik vs. hala devam ediyorum, her aksam 7de basliyoruz. Saat 11,12 bazen gece 2 ye kadar uyumuyor)
Gunduz cok uyutmama (bu sefer tum gun huysuz oluyor, her seye agliyor)
Gunduz uykusunu istedigi kadar uyutma (gunduz toplam 4 saatten fazla uyuyunca aksam uyku saati 2′yi buluyordu)
Erken kaldirma (normal sartlarda 7de uyaniyor, bir hafta 5de bile uyandirdim erken uyumasi icin ama nafile)
Her gun duzenli uyku, meme, mama saati (bu saatler hicbir gun ayni olamiyor. Uykusuz olunca her seye direniyor. Uyku saati gelince de uyumuyor)
Koynumda uyutma (istemiyor)
Emzirerek uyutma (3-4 aya kadar zaten meme reddi vardi. Geceleri haric emziremedim hep sagip verdim. 4. Aydan sonra memeye asik oldu biberon istemiyor. Meme ve ek gida devam ediyoruz ama memeyi sekerleme niyetiyle kullaniyor, emdikten sonra yatagina koyuyorum cin gibi uyaniyor)
Yatir kaldir modeli, aglatmali uyku modeli, az aglatan uyku egitimi hepsi denendi (oglum durmaksizin agliyor, agliyor, agliyor yataktan almadan da susmuyor)
Ayakta sallama ( direniyor kesinlikle istemiyor)
Pilates topunda sallama ( kendini ters c yapip kucagimdan atmak istiyor)
Evde bebek arabasiyla gezinme (icinde 5 dkdan fazla durmuyor, disari ciktigimizda da durmuyordu zaten)
Maxi cosi ile arabayla 1 saatlik yolculuk (daha da uykusu acildi, cin gibi oldu)
Oyun matinda yuzustu tutup pispislama ve poposuna vurma (5 dk sonra yine agliyor, oyuncaklarina sinirleniyor)
Kucakta gezdirme (keyfi yerindeyken gezip baygin baygin bakip en sonunda uyuyor)
Buyudukce her sey kolaylasacak demislerdi ama bizde isler gittikce daha sarpa sariyor. Cevremde arkadaslarimin hic birinde bu sekilde bir problem gormedim. Acaba bizim cocugumuzda bir sorun mu var diye dusunuyoruz esimle. Nolur bana bir fikir verin. Uyku danismani ile anlassam bu cocuk duzelir mi? Bu aglama ve huzursuzluk normal mi?
Doktoruna soruyoruz her sey normal, cocugunuz saglikli diyor. 1 yasa kadar bekleyin diyor.
Biz kari koca yiprandik, cocuga olan tavrimiz, sabrimiz degistikce kendimizden nefret etmeye basladik.
Gorusleriniz cok degerli, yorumlarinizi bekliyorum. Sevgiler.