Ben bi tarif vereyim size. Bir de öyle deneyin. Yıllardır böyle mayalarım, 1 kere tutmadığı olmamıştır. Yanlız ben açık sütle mayalıyorum. Hiç pastörize sütle yapmadım. Onun da altını çizmiş olayım… öncelikle sütümüz kaynadıktan sonra, serçe parmağımız sıcaklığına 5,6 saniye dayanacak kadar Soğumasını bekliyoruz. Bu sırada fırınımızı 50 dereceye ayarlıyoruz. Isınmaya bırakıyoruz. Mayalık ayırdığımız yoğurdun içine ısınan sütten bi kaç kaşık koyup karıştırıyoruz. Yanlız mayalık yoğurdumuz soğuk olmasın. YArım saat dışarda kalsın ki o soğukluğu gitsin. Mayalık yoğurdu süte gezdirerek döküyoruz. Bi tur karıştırıyoruz. Bu sırada ısınmış olan fırınımızı kapatıyoruz. Sütü ağzı açık bir şekilde fırına koyuyoruz. Bi de alt kısma ısıya dayanıklı kapta biraz su koymak gerekiyor. O su içerde ki buharlaşmayı dengeliyor. Yaklaşık 5 saat fırının içinde kalıyor. 5 saatin sonunda ağzı açık bi şekilde 1 saat buzdolabına kaldırıyoruz. Misss gibi bir yoğurt oluyor