Prensinannesii06 Merhaba, bundan birkaç ay önce farklı bir başlıkta aynı problemden şikayetçi bir hanımefendiye yazmış olduğum yorumu, kopyala/yapıştır yapacağım; "Merhaba, günlük aldığınız ve yaktığınız kaloriyi takip ederek kilonuzu kontrol edebilirsiniz. “FatSecret” uygulamasını önerebilirim. Öncelikle uygulamadan günde kaç kalori almanız gerektiğini öğrenmelisiniz, ardından günlük hareketlilik ve tempo durumunuzu belirlemelisiniz, daha sonra yediğiniz yiyeceklerin miktarını giriş yaparak aldığınız kaloriyi takip etmelisiniz. Gün sonuna yaklaşırken günlük almanız gereken kaloriye ulaşamadığınızı gördüğünüzde ekstra yiyecek tüketerek hedefe ulaşmayı deneyeceğinizden bu uygulamanın sizin için faydalı olabileceğini düşünmekteyim. Ayrıca satın aldığınız yiyeceklerin ambalajlarındaki kalori miktarını kontrol etmeyi alışkanlık haline getirerek maddi açıdan da tasarruf edebilirsiniz. Örneğin aynı fiyattaki iki çikolatanın kalori miktarı birbirinden farklı olabilir. Tabi ki tercihlerinizi sağlıklı yiyeceklerden yana kullanmanız faydanıza olacaktır. Umarım yardımcı olabilmişimdir, dilerim her şey gönlünüzce olur. Sağlıcakla…"
Ben de kendimi bildim bileli hep zayıf bir bireydim; hâlâ kilolu sayılmam ama ideal kiloda olduğumu düşünüyorum. 3 yıl önce üniversite son sınıfta vücudumun oturduğunu ve şekillendiğini fark ettim; o dönemler yurtta fazla imkân olmadığından acıktıkça tahin ile pekmezi karıştırarak somun ekmek ve kakaolu süt eşliğinde yiyordum. Şimdi iştahsız olduğum zamanlarda dahi belirli bir kilonun altına düşmüyorum.
Sağlıklı günler dilerim.