Öncelikle bebeğinizi hep aynı pozisyonda emzirmeyin her emzirdikten sonra makinayla kalan sütü boşaltın ben yurtdışındayım burda ilk haftalar eve hemşire gönderiyorlar bana öğrettiğini söyleyeyim ben bu sayede hiç mastit olmadım biraz sert bişey geliyordu elime ve canım çok acıyordu şimdi şişlik tam olarak nerde önce ona dikkat et eğer şişlik göğsünün altındaysa bebeğini koltuk altından desekleyerek varsa emzirme minderi de olur koltuk altından başını destekleyerek emzir bu göğsünün altını boşaltır sağ tarafa sağ sol tarafa sol kucağında normal pozisyonda emzir eğer şişlik göğsünün yukarısındaysa yatağa yat sırt üstü biri sana yardım etsin bebeğini omzuna yatırarak emzir çok zor ama işe yarıyor eğer şişlik koltuk altına doğruysa bebeğini koltuğun altına doğru alıp emzir ve emzirirken masaj yap bebeğin en az 15 dakika bir göğsü emsin sonra emme bitince tak makinayı çektir çektirirken de şişliği ovalayarak dağıt bi 10 dakika da öyle çektir arkasından duşa gir tarağı al eline sıcak suyu tuta tuta tarakla o şişliği meme ucuna doğru tara istersen elinle banyoda sağım da yapabilirsin sonra dinlendir göğsünü bir kaç defa yapınca olan şişlik gidiyor