@Buss54# Öncelikle ilk 3 gün odasına alışsın siye hiçbir yöntem uygulamadan nasıl uyuduysa yatağında yatırdım. Ben de odasında yattım yerde. Yatağına alışması için.
Bu aşama bittikten sonra;
Ortak alanda karnını doyurdum
Odasında alt değiştirme
Pijama giydirme
5 dk kitap okuma
5 dk uyku arkadaşıyla oynama (ışıksız gürültüsüz)
Sonra perde kapatma
Gece lambası yakıp
5 dk dans etme (Sıra önemli dans en son sakinleşsin diye emen bebeklerde tentene temas)
İyi uykular dileyip yatırdım.
İlk 20 dk sakin ses tonuyla konuştum, okşadım. 20 dk sonunda sıkıldı ve ağlamaya başladı. (Burada önemli olan ettiğiniz müdahalenin rutine dönüşmemesi, yani ne yapıyorsanız kısa süreli yapmak) Yatağın kenarına patpat yaparak kalp atışı sesi çıkarttım ağlamasını yavaşlattı zaman zaman. Yatağına patpat yaptım. Gözlerimi kapattım asla göz Teması kurmadım. Totalde 30 dk ağladı. Ağlarken elbette sevdim okşadım şşşşşş sesi çıkattım ama hep kısa süreli dura dura.
Gece uyandığında ilk 5 dk odasına girmedim iki kez kendisi ağlamadan geri uyudu. Sonuncusunda 5 dk da susmadı odaya girdim yine asla kaldırmadan pişpat şşşş yaparak sakinleştirdim. Tekrar daldı. Yani ilk gece sadece 3 kez uyandı ki bu mucize..
Sonrasında ertesi gün gündüz uykularında da hepsini uyguladım. Süper geçti. 3. Gün asla yatağa yatmak istemedi 1 saat 20 dk direndi sonunda uyudu.
Ama şimdi gecede 1 kez uyanırsa uyanıyor.
Çocuğuma büyük iyilik yaptım 🙏