Nazannazan canim yazan olmamis. Genelde merak uyandirmayan bir konu acmissin ondan. Ama ben cevap vereyim benim de postlarima yazmadiklarin pek cevapsiz birakamadim.
Once sabirli ol. Bu ek gıda işi sabır işi dedikleri zaman ben de ilk önce anlamamıştım gerçekten sabır işiymiş ama merak etme çocuklar bebekler çok akıllı her şeye bir müddet sonra adapte oluyorlar. Benim Oğlum sade yoğurdu İlk zamanlar hiç sevmedi bende diretmedim. Ara ara vermeye devam ettim bir kaşık iki kaşık derken 20 25 günde 2 kase bile yiyebilecek konuma geldi. Bebekler anne sütü yada formül mamadan başka bir tadı bilmediklerinden yeni tatları alışması biraz zaman alıyor. Çünkü anne sütünden veya formül mamadan çok çok farklı Bir Tat ek gıda onlar için. O yuzde öncelikle hiç üzülme senin yaşadığını %90 bütün anneler yaşıyor geri kalan yüzde 10′un Bebeği de Allah vergisi doğuştan iştahlı, küçük küçük tattırmaya devam et benim oğlum kabağı patatesi havucu Yani her bebeğin kolaylıkla kabul ettiği besinleri bile ilk etapta tükürdü her şeye yüzünü ekşitti ama 20-25 gün sonunda her şeyi olmasa da birçok şeyi yiyebilecek konuma geldi yani damağı yeni tatlara adapte oldu Senin bebeğin de olacak. Bu arada ben anne sütü vermiyorum ama mama reddini o dönemde Ben de çok yaşadım hem mama reddi yaşadık hem de ek gıdaya alışmak için biraz zorlandık o dönemde, oğlum yoğurda adapte oldu ve formül mamaya ek olarak yoğurt vermeye başladım Neticede yoğurtta bir kalsiyum sakın bebeğim yemiyor diye kendini yıpratma çocuğa zorla yedirmeye çalışma Çünkü ben denedim zorla yemeye çalıştırdigim için çocuğu neredeyse yemeğe iyice küsturecektim. az az minik minik Damak Tadı iyice oturana kadar denemeye devam et ayına uygun yiyeceği şeylerden farklı farklı şeyler tattır Bazısını biraz uzun Bazısını biraz daha kısa zamanda kabul ediyorlar kabul ettiğin üstüne gidersin sonra sonra diğer tatlara adapte oluyorlar Mesela benim oğlum bir sürü deneme yapmama rağmen hala yayla çorbası içmez Ben de yapmıyorum sevdiği şeyleri yapıyorum zorlamaya çocuğu iyice Küstürme gerek yok yiyebileceği bir sürü çeşit çeşit gıda var aynı Biz yetişkinler gibi onların da sevdiği veya sevmediği şeyler olacaktır. Bu arada sütünü arttırma yoluna git demeyecegim muhakkak bunu denemişsindir su vermeye çalış ek gıda zamanında suda çok önemli günde en az 200 cc su içmesi çok önemli