eSved Ben birine yazmıştım canım sana da kopyalıyorum.Yoğurdu 6. Yaptığımda tutturmuştum labneyi ilkinde tutturdum.
1 litre sütü kaynatıp soğumaya bırakıyorsunuz. Serçe parmağınızla 6 ya kadar sayıyorsunuz eliniz yanmıyorsa hazır demek. Bir yemek kaşığı süzme peyniri ayrı bir kaba alıp iyice çatalla eziyorsunuz. Sonra sütten bi kaç kaşık alıp iyice karıştırıyorsunuz. Burada karıştırmak çok önemli iyice muhallebi gibi olması lazım peynirin. Topak topak kalmamalı. Sonrasında sütle karıştırıp üstünü kapatıyorsunuz tencerenin. Ben gece 12 gibi yapıyorum sabah 9,10 gibi kalktığımda olmuş oluyor. Sonrasında bir kabın üstüne süzgeç koyuyorum üstüne de ince bir tülbent seriyorum. Labneyi içine döküyorum tülbentle güzelce sarıyorım çok sıkmadan dolaba kaldırıyorum. 1 saatte bir altına akan peynir altı suyunu alıyorum ayırıyorum. O sırada tülbenti bi tık sıkıyorum.2 3 saatte buzdolabında bekletip bu işlemleri yapıyorum. Sonrasında da zaten kalıp gibi oluyor kabıma alıyorum 1 hafta falan yetiyor.