Minnak_mavis Bazı annelerin sütleri sütün içindeki lipaz enziminin normalden fazla bulunabilir. Lipaz enzimi, vücutta yağların yakımında görevli olan bir enzimdir. Bu enzimin fazla bulunması anne sütündeki yağların parçalanarak sabunsu bir koku çıkmasına sebebiyet verebilir. Anneler genellikle kokuyu, sütlerini depolamak için sağdıklarında fark ederler. Bu sabunsu kokuyu kimi zaman sütlerini sağar sağmaz; kimi zaman da donmuş anne sütü çözdürme işleminden sonra sonra alırlar ve sütün bozulduğuna dair endişelere kapılırlar. Oysa bu durumda sütün bozulduğu genellikle söylenemez. Yine de her ihtimale karşı anneler az miktarda çözünmüş anne sütü cezvede kaynatarak kesillip kesilmeyeceğini gözlemleyebilirler. Süt kesilmezse bu koku lipaz enziminin yoğunluğundan kaynaklı olabilir.