melisyurter-12
Önce pirinci 20 dk kadar tabi pirinç zor pişen bir pirinçse 30 dk tuzlu ve sıcak suda bekletiyorum.
Ardından iyice yıkıyorum nişaştası çıksın diye.
Ben tereyağın pilavdaki yanık kokusundan hoşlanmadığım için şehriyesini sıvıyağ da kavuruyorum ardından pirinci atıp 1 küp şeker tane tane durmasını sağlıyor, biraz limon sıkıyorum pilav beyaz kalıyor, ardından biraz terayağ koyup biraz kavuruyorum. Su ölçüm 1 e 1.5 oluyor bu arada suyu sıcak koyuyorum, en son tuz ekliyorum kabağı kapatıyorum. İyice fokur fokur kaynayınca altını iyice kısıyorum. Piştikten sonra demlenmeye bırakıyorum bir 15 20 dk bu kadar.