Ezgi8919 canim ben bu konuda cok tecrubelendim cok arastirdim. Benim oglumda 7 aylik. Yeni kahvaltiyada basladim ama benim prensibim hic tika basa vermiyorum az az ama yiyecegi herseyi ayina gore tabi.
Ben hem kendim hem blw beraber gidiyorum insallah 8.9 ayda cocugunlukla blw ye gecmeyi planliyorum oglum bu konuda istekli ama simdi erken.
Yumurtanin yarisini haslayarak verdim ama benimki yagda daha cok sevdi. O.sekilde veriyorum yanina biraz labne peynir ve kendi memleketimizden gelen ici tatlu ege zeytini. Zeytinin kabuklarini soyup cekirdegini cikarip eziyorum. Biz hakiki zeytinyaginin icinde beklettgimizden cok faydali hem kabizligada iyi geliyor. Cok sukur ek gida da hic kabiz olmadi.
Meyve cok onemli vucudun dogal seker ihtiyaci. Bizler nasil dusuk seker olayi yasarsak bebeklerde yasar az ama yeterli dogal sekeri meyveden almali. Ben elma ve armutu az da.muzu catalla ezip her gun 6 7 bebek kasigiyla veriyorum. Ogle den sonra sebze corbasi. Ama ne tam sulu corba ne tam pure ikisinin arasi. Kabak pataetes balkabagi kirmizi tatli biber havuc arpacik sogan sarimsak gelde corbalarimiza kattigimiz cesitlerden. Baharat ve tuz yok. Ve yaninda ev yapimi yogurt.
Arada formul sut. Benim.oglum formul sutu sevmediginden genekde uyurken veriyorum gunluk 500 cc almasi lazim 400 likit 100 u de aksa. Muhallebisine katiyorum. Genel olarak bu sekilde yakinda kuzu kiymaya gececegim.
Ben puturlu alsitirdim corbasini belendirdan gecirsemde diger seyleri puturlu yiyor. Ilk zamanlar cok ogurdu ama yilmadik esim cok panikledi ama ben son ana kadar kendi haline biraktim. Kusacak gibi olmadikca ellemedim evet benim.icinde zordu ama mecburduk simdi buyuk parcalarida damaginda eziyor ve on alt disiyle isirabiliyor.
Blw kismina gelirsek oglum ilk zamanlar onune koydugum seylerin kendince yemesi gerektigini anlamadi. Cunku benim.kasikla vermeme alismis mama sandalyesi tepsisine koydugumun ne oldugunu anlamamisti. Onu da soyle cozdum blw yapmak isteyenlere lazim olur belki. Bu arada biraz istahsiz olan oglum bizimle beraber masa duzenine gecinde cok istahlandi. Ama ona ozel ayri bir yemek zamanj ayirdigimda cok isteksiz. O yuzden bizimle yiyor arada nasil boyle bir istah farki oluyor bende cozemedim.
Biz yerken hep bize bakti. Kendi yediklerimizi masanin userine koyup elimizle alip.alip yedik bakti bakti ve inanin bebeklerdeki.kopyacilik kimsede yok o sekilde koydumlarimi agzina goturup yemeye basladi. Ozellikle kemikli eti onune koydugumda cildiriyor. Cignemesi onun icin imkansiz ama kemigi sapindan tutup etini yaliyor. Yumurtayi havucu patatesi koyuyorum yiyor.ellleri biraz kucuk ve parmak kordinasyonu tam olmadigindan cok.kucuk parcalari henux parmak.uclarinda tutup agzina goturemiyor onun zamani var. Ama.kendi kendine yemeyi ogrendi. Yavas yavas hizlanacak ve cesitlenecek. Bende kendim o yerken kasikla destekliyorum netice de her annenin endisesi gibi onun kendi kendine yediklerinin yeterli olmadigini biliyorum.
Bu arada 1 aylikken su icmeye alistirdim oyle.kasikla vs vermedim.biberonla 5cc 10.cc derken simd gunluk 200 cc su iciyor ve cok seviyor. Ben sevemedim o sevsin bari.
Seker karbonhidrat kalsium ve protein hepsini dengeli almasi cok onemli. Yogurtta hem kalsium.hem.protein vardir. Patates dogal seker ve nisasta icerigiden. Vs ben bu sekilde yapiyorum. Tum bebeklere guzel istahlar diliyorum. Mama sevmeyen ogluma.bende.cozum.ariyorum bakalim insallah bulurum