organikirmik yani tepkiniz her zaman aynı olmalı. Bende yaşadım çünkü. Hem ısırma hem vurma olarak.
Öncelikle hayır bana vuramazsın ama istersen sarılabiliriz dedim. Bazı çocuklar netlikle anlarken bazıları yönlendirme istiyor. Mesela ısırdığında ısırmak yerine öpmeye yönlendirdim gibi.
Net olmak, gülmemek, bağırmamak ve aynı davranışı ebeveynler yaparken görmemesi önemli. Fazla tepki verilmemesi de önemli Yoksa malesef ki pekişiyor.
Vurdu elini tutun hayır bana vuramazsın ama istersen sarılabiliriz. Hayır bana vuramazsın, ellerimiz vurmak için değil, birbirimizi sevmek için var. Ben seni çok seviyorum gibi cümlelerle yönlendirme yapın. Mesela babayla olan temasların göz önünde olması da önemli. Mesela birbirinizi okşayıp bak ellerimiz sevmek için var gibi cümleler kurun. Çünkü çocuk anlatılanı değil gördüğünü uygular 😊