Alyakuss_ tuvalet eğitiminde bez bıraktırdıktan 6 hafta sonra tekrar geri dönülür. Karnı ağrısa bile başka bir çözüm bulmanız lazımdı. Beze geri tak geri çıkar çocuğun kafası karışır normal olarak. Kitap falan alıp farklı metodlar bulmanız lazımdı. 3 boyutlu bir kitap vardı. Çocuk akademinin onu ev gibi oyunla kullanıp tarif edebilirsiniz aslında. Arkadaşım öyle verdi tuvalet eğitimini.
Benim oğlumda kesinlikle kaka yapmak istemiyordu. Oturarak yapmıyordu çünkü beze. Artık tutamadığı bir noktada poposundan kaçırırken hemen altına lazımlığı koydum. Yapabildiğini gördü.
Çocuğunuz kaka tutabiliyorsa zaten sürece az çok hazırdır. Kasları gelişmiş çünkü. Bol sıvı verip az katıyla beslerseniz daha kolay geçiyor süreç.
Bezi tamamen çıkarmadığınız sürece tuvalet eğitiminin bir anlamı yok. Buna gece gündüz dahil.
Bu arada tuvalet eğitimi öncesi ön hazırlık yaptınız mı? Mesela kitaplar okumaya başladınız mı? Ya da bu süreci öncesinde anlattınız mı? Bak tuvaletimizi yakında buraya yapcaz gibi. Ya da sizle beraber tuvalete götürdünüz mü? Mesela ben yanıma Lazımlık alırdım kendim yaparken. Bak kaka yaptım bak çiş yaptım gibi anlattım. Bazen yanıma lazımlığa otururdu o da. Karşısında kurutma var onun üstüne mıknatıslı oyuncaklar koyardım. Banyoda falan çişini yaptı bir kere. Çişini gösterdim öncesinde. Çişi kavramıştı zaten tuvalet eğitiminden önce. Bezde bile söylüyordu.