Sevgili anneler öncelikle merhabalar herkese mutlu bir gün diliyorum 🥰
Bugün spiral(ria) hakkında biraz konuşmak istiyorum, acaba benim yaşadıklarımı yaşıyor musunuz siz de yoksa problem bende mi onu merak ediyorum açıkçası.
Şimdi ben tam 2 yıl önce korunma yöntemi olarak spiral kullanmaya karar verdim ve taktırdım. Takan ebe ve muayene eden doktor “ilk 6 ay regl ağrılarımın olacağını, düzensizliğimin olabileceğini, ara kanama ve lekelenmelerimin olabileceğini” söylemişlerdi.
Ancak durum şu ki ben bunları 2 senedir yaşıyorum.
Yaşadığım durumu maddeler halinde yazacağım yaşayan deneyimleyen annelerim yorumlarınızı benimle paylaşırsanız çok sevinirim 🫶🏼
İlk olarak reglimin süresi uzadı. Ortalama 6 gün süren reglim 10-11 gün sürmeye başladı.
Regl ağrılarım doğumlardan sonra neredeyse tamamen bitmişti ama spiralden sonra yeniden başladı ve kesilmedi.
Döngümün süresi kısaldı. 28-30 günlük periyodum 20-21 güne düştü. Resmen 20 gün regl oluyorum ve en fazla 10 gün sonra yeniden reglim başlıyor.
Bir süre düzenli gitmişti yine periyodum 28 gün sürüyordu ama bu kez de ortalama 16.-17. günde mutlaka bir iki gün süren bir ara kanamam oluyordu. Yani kimi zaman reglim bittikten 6-7 gün sonra bir iki günlük bir lekelenme sürecim oluyor, kimi zaman da direkt reglim bittikten 10-11 gün sonra yeni bir regl süreci başlıyor.
Benim spiral sürecim bu şekilde ilerliyor. Ve bu durum benim hayatımı çok etkiliyor. Gerek ibadetlerimi gerek eşimle olan ilişkimizi kesintiye uğratıyor ve bu iki durum da beni çok rahatsız ediyor.
Bir de sürekli olarak bir kaçak söz konusu olduğu için kan değerlerim çok hızlı düşüyor ve bu da sağlığımı olumsuz yönde etkiliyor.
Sizde durumlar nasıl, verebileceğiniz bir tavsiye varsa lütfen yazar mısınız? ☺️
Not:”Doktora gitmelisin” tavsiyesini önden kabul edeyim, çünkü zaten gideceğim. doktorum izinde, dönsün muayene olacağım 😄