2 yaşında. Hayvan sesleriyle birlikte saydım
40-45 kelimesi var. Bütün komutları alıyo. Ver diyince verir, gel diyince gelir. Suyu getir derim getirir. Hatta annemle konuşurken anne salçayı versene dedim, benim bebe koştu dolabı açtı salça diyip salçayı aldı bana getirdi. Ama ikili cümle söylemez. En çok kullandığı kelime “aç” dolap,yatak, masa hepsini açtırıyor. Açmaya çok meraklı. Mesela “zürafa” der ama “su” demez. “Ahtapot” der ama “gel” demez. “Karga” der ama “git” demez. Kolay kelimeleri söylemeyip zoru söylüyo. Bi kere kendi kendime “allah allah” dedim bu da o ara kaptı tekrar edip alla alla dedi.ama bir kere bile su dedirtemedim. Kendi kendine anlamsızca bişeyler söylüyo ardı ardına ama bişey anlamıyorum. “Yaçççene çiçene çoçeçaa çoo” böyle şeyler diyo. Sürekli konuşurum, anlatırım, boşta bırakmam, uyurken de masal anlatırım dinler ama kelime dışında bişey yok. Ne yapmam lazım, tedirgin olmalı mıyım?