Herkese merhaba anneler,
2,5 yaşında bir bebeğim var ve 2-3 gündür tuvalet eğitimine başladık. İlk oğlumda 4-4,5 yaşında başladığımız için çok hızlı alışmıştı ama küçüğümde süreç biraz daha farklı ilerliyor, tecrübelerinize ihtiyacım var.
Gündüz Durumumuz: “Tuvaletin geldi mi?” dediğimde “Yok” diyor. Zorla götürüp 15-20 dakika oturtuyorum ama yapmıyor. Tam ayağa kalkıyor, 2-5 dakika sonra altına kaçırıyor. Bugün dışarı çıktık, sadece iki kere kaçırdı; gündüz yine bir şekilde yolunu bulacağız gibi ama asıl çıkmazımız gece…
Gece Durumumuz: Bebeğim gece sütüne çok düşkün, çok sık uyanıp içiyor. Eğitime başlamadan önce geceleri bezini bayağı dolduruyordu. İlk gece (bezi bıraktığımız ilk gün) altına 3 kere kaçırdı. İkinci gece ise 2 kere kaçırdı. Arada benim görmediğim, arkadan kaçırdığı zamanlar da oluyor mu tam emin olamıyorum. Geceleri tuvalete götürmek için uyandırmaya çalışıyorum ama asla kalkmıyor, gitmek istemiyor ve çok zorlanıyor.
Gece sütünü çok içen ve geceleri uykudan uyanmak istemeyen bebeklerde bu süreci nasıl yönettiniz? Hem sütü hem tuvaleti bir arada nasıl dengeleyebilirim? Zamanla alışır mı, yoksa gece için henüz erken mi? Tecrübeli anneler lütfen fikirlerinizi yazın, çok ihtiyacım var. ✨