Pirasalipuding Yorumunuz için teşekkür ederim. Sizin bakış açınızı da anlıyorum. Ancak biz çocuğumuza İslam’ı çok küçük yaşlardan itibaren doğal bir şekilde tanıtmak istiyoruz. Sonuçta burada, yurt dışında yaşayan çocuklar daha çok küçükken Noel, Sinterklaas gibi kültürel ve dini geleneklerle tanışıyorlar. Biz de kendi dinimizi ve değerlerimizi erken yaşlardan itibaren tanıtmayı önemsiyoruz.
Elbette sadece dini kitaplar okumuyoruz. Kızımız için renkler, hayvanlar, nesneler ve diğer temel kavramlarla ilgili birçok kitap da okuyoruz. Ancak kendisi kitapları çok seviyor ve bu nedenle İslami çocuk kitapları da eklemek istiyoruz.
Çocukların en çok anne ve babalarını örnek alarak öğrendiklerinin de farkındayız. Zaten namazı, duayı ve diğer ibadetleri bizi görerek öğrenmeye başlayacaktır. Ancak bunun yanında kitaplar aracılığıyla da bazı şeyleri tanıtmanın güzel ve eğlenceli bir yol olduğunu düşünüyoruz.
Burada kastettiğim şey ağır veya karmaşık dini konular değil. Beş şart gibi konuları öğretmekten bahsetmiyorum. Daha çok başörtülü bir anneyi anlatan hikâyeler, üç büyük camiyi tanıtan kitaplar veya günlük hayatta İslam’ı sevdiren basit ve yaşına uygun içerikler düşünüyorum.
Sonuçta her ailenin yaklaşımı farklıdır. Biz de çocuğumuzun hem temel kavramları öğrenmesini hem de kendi dini ve kültürel kimliğiyle küçük yaşlardan itibaren tanışmasını istiyoruz.