Buradaki bütün annelere sesleniyorum… Stres bizim en büyük düşmanımız. Şu kadar kelimesi yok, bu kelimeleri söylemiyor, acaba yeterli mi stresini bırakın. Bıraktığınız ve rahatladığınız an çocuğunuza ruh halimiz yansıyacak ve daha mutlu olacak. Huzurlu bebek konuşur. Ben kelime sayılarını tam bilmiyorum olması gereken vs emin değilim. Benim bebeğim de 14 aylık olana kadar çok az kelime söylerdi. 10 kelimesi var ya da yoktu ve üstelik anne bile demiyordu. Stres yapmadım ama asla pes etmedim. Kelime kartlarımız hep yanımızdaydı çıkarıp öylesine bakardık. Ve çok sevdiği 2 kitap vardı. Sevimli civciv çiki ve sevimli inek tombik. Bunları hep okurduk, bazen günde 20 kere ve daha fazla. Heralde bişeyi yanlış yapıyorum dediğim noktada kelime sayılaro artmaya başladı. Birden söyler oldu. Derken 2li cümleler sonra 3 lü cümleler. Şimdi 27 aylık ve baya konuşuyo. Ama kızımın konuşmasını etkileyen en önemli etken 3 yaşındaki kuzeni ile bir araya gelmesi oldu. Ne zaman onunla bir araya gelse gelişimleri bir basamak ileri atıyor. Hem konuşma, hem zihinsel, hem duygusal hem de fiziksel. Çünkü çocuk her şeyi çocuk ile yapıyor.. eğer böyle bir stres altındaysanız bebeğinizi çocuğunuzu bolc parka çıkarın ve yaşıtlarıyla iletişim kurdurun… Zamanla her şey çözülecektir. Siz rahat olun ki çocuğunuz o güler yüzünüzden cesaret alsın ♥️